SweClockers på Dreamhack Winter 2015

Permalänk
Melding Plague

SweClockers på Dreamhack Winter 2015

Datorfestivalen Dreamhack Winter är i full gång, med både e-sport, ohälsosamma mängder energidryck och chassimodtävlingar på schemat. SweClockers redaktion har äntrat mörkret i Elmia-mässan för att ta pulsen på besökarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Matdoften ligger tung", ja det märks att Emil inte har kommit in i dofterna ännu, gör en ny film och utvärdera doften när stanken av intorkat svett i Siberia-lurar, ostbågssmulor och energidryck har kommit fram.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ha en trevlig visit och hoppas ni träffar en massa sköna människor

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

Mysigt med massa killer som luktar 100 % testosteron i en hall

Visa signatur

En dator

Permalänk
Geeks Gaming

Steam och HTC VR i B-Hallen

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Tack för att ni inte tog en allt för pinsam bild.. Blir spännande med tävlingen imorgon. Ser fram emot den!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vore mysigt med ett inslag där ni tar tempen på publiken vid CS-scenen när NiP spelar mot Luminosity klockan 21:00, lär vara rätt högt tryck, haha.

I övrigt. Inslag som visar upp lite av alla grejer man kan ägna sig åt på dreamhack. Expo-området, streaming-området, titt i alla butiker, esport-inslag, konserter, osv osv.

Vore också intressant att se lite bakom kulisserna på all teknik. Nätverk, serverhallar osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Steam och HTC VR i B-Hallen

Testar imorgon

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag det är grymt kul att följa StarCraft II turneringen. Har laddat med popcorn.

http://www.dreamhack.se/dhw15/2015/09/22/50000-starcraft-ii-l...

http://www.twitch.tv/dreamhacksc2

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av KTL:

Testar imorgon

Är Crew så har testat de några gånger nu

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Är Crew så har testat de några gånger nu

Oh crew you then! Men 12.30 blir det imorgon för min del

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

filma inte folk som spelar cs go... det spelet är så mjölkat

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Intressant hur cs, league och heartstone dominerar alla lan

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

Vi ser gärna att ni kommer in till Network teamet och gör ett reportage om nätverket på dreamhack. Vi finns till vänster om crew area och tar gärna emot alla som är nyfikna på teknik och annat spännande.

Permalänk
Avstängd

Syns där!/r3mpuh #D76:1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hälsa på i support

Visa signatur

Stationär: moderkort: Asus Rog Rampage V extreme l processor: i7 5960x @ 4.5ghz l GPU: Zotac RTX 3080 ti l SSD:Samsung SSD 970 EVO 500GB NVMe M.2 l SSD Samsung QVO 2tb l Ram: 32gb Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3000mhz CL9 l nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850W l kyllare: Custom Loop med 2x360 radiators

Permalänk
Medlem

Gå gärna till Support och gör en intervju med Anton som ni intervjuade Winter 2012. Fråga gärna om det fortfarande kommer mycket tjejer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS PRIME AP201 WHITE | TUF Z390M-PRO GAMING | Intel Core i7 9700K 3,6Ghz | Corsair 16GB CL15 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 4070 Ti 12GB TUF Gaming OC | Corsair RM 850W 80+ Gold | 870 EVO SATA SSD 4TB | 970 EVO 500GB NVME
CITERA SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA

Permalänk
Medlem

Jag kommer upp en sväng imorgon och hoppas givetvis att Kenneth är redo. Men ni kanske bara stannar där på fredagen?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Ankorna i bakgrunden ser ut att vibrera.

Visa signatur

| H440 | 4930k | EVGA 980 Ti SC+ | Intel 530 480 GB | Antec Kühler H2O 1220 | Corsair RM850 | Samsung UE48JU7505 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag kommer upp en sväng imorgon och hoppas givetvis att Kenneth är redo. Men ni kanske bara stannar där på fredagen?

De har swec-träff imorgon i fanzone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RelikPray:

Vi ser gärna att ni kommer in till Network teamet och gör ett reportage om nätverket på dreamhack. Vi finns till vänster om crew area och tar gärna emot alla som är nyfikna på teknik och annat spännande.

JUST DO IT

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

"Matdoften ligger tung", ja det märks att Emil inte har kommit in i dofterna ännu, gör en ny film och utvärdera doften när stanken av intorkat svett i Siberia-lurar, ostbågssmulor och energidryck har kommit fram.

Glöm inte den ljuvliga gatuköksdoften därinne!

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

De har swec-träff imorgon i fanzone!

haha tack Jag borde ju läst inlägget fullt ut och inte bara lyssnat på Emil och kommenterat för att i all hast bege mig tillbaka till Twitch

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det jag undrar @emilakered är vart man kan få köpa en sådan fin Hood-tröja du hade på dig i inslaget?

Jag vill sprida Sweclockers till mer människor i min närhet!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kolla in RUiN, sjukt roligt spel som har härjat runt på lite mässor här o var. Ingen aning vart på DH de befinner sig nu, men såg på reddit att de skulle vara där. https://www.reddit.com/r/ruingame/comments/3soin1/ruin_dreamh...

Permalänk

Sweclockers! Woohoo! Crew här som jobbar fram till 17 But but but the fanboyisem is strong in this one !!!111oneoneone. Jag hoppas ju springa på SC ute i hallarna istället då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul om ni kikade lite på VR-grejerna eller lite udda hårdvaru-utställare (i somras var det en liten liten hörna med ett glatt gäng som ställde ut en multi-oh-kanon lösning som var helt galet avancerad men prisvärd, typ sådant).

Kanske en sväng förbi försvaret och landstinget (har dom "Bli en healer IRL" som slogan i år med?).

Hälsa på någon sötnos som cosplayar proffesionellt kanske?

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna sett nåt från payday 2 turneringen, var lite prispengar inblandat och overkill/starbreeze skulle vara där

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"