MSI GTX 980 Armor 2X - Bra kort?

Permalänk
Medlem

MSI GTX 980 Armor 2X - Bra kort?

Såg att Dustin har ganska bra pris på detta kortet, men hittar inga recensioner på det.
Finns det någon här som har erfarenheter av det? Vettig kylare etc?

Permalänk
Medlem

Jag chansade och köpte ett...såg bra ut iaf.

Permalänk
Medlem

Samma här. Får det nog på måndag. Pratade med en anställd på Dustin, tydligen var personalpriset endast 6 kr billigare xD

Visa signatur

| Intel i5 3770K @ 4.2 Ghz | Evo 212 | 24 GB 2400Mhz RAM | MSI GTX 1080 Ti | Corsair HX620W |

| Intel i7 4770 | Evo 212 | 32 GB RAM | GTX 970 |

Permalänk
Medlem

Jag chansade också tillslut... Efter min beställning fanns det inga kvar längre
Men tycker det är konstigt att man inte hittar några recensioner. Får väl googla vidare och verkar det helt kasst får det bli en retur i så fall.

Permalänk
Medlem

Är ni nöjda mer era kort?
Monterade mitt igår kväll och vart lite överraskad av att det var ganska hög ljudnivå idle.
Bytte iofs processorkylare samtidigt (Noctua NH-U14S) så det skulle kunna vara den som låter mer än vad jag är van vid också.

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av fonzeka:

Är ni nöjda mer era kort?
Monterade mitt igår kväll och vart lite överraskad av att det var ganska hög ljudnivå idle.
Bytte iofs processorkylare samtidigt (Noctua NH-U14S) så det skulle kunna vara den som låter mer än vad jag är van vid också.

Mycket svårt att tro att det är en noctua kylare som låter mer än vanligt

testa att göra en egen fläktkurva i msi afterburner.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det var inte grafikkortet, de fläktarna gick på lägsta redan och verkar vara i princip ljudlösa.
Noctuan lät faktiskt mer än jag hade tänkt mig, men har ställt ner fläkten så den går på lägsta nu också då vart det okej

Visa signatur

pew pew