SLI med två olika märken!

Permalänk

SLI med två olika märken!

Tjenare!

Tänkte uppgradera burken med ett till grafikkort! Har för tillfället ett 780 ti av Nvidia på 3GB och tänkte köra SLI här men i och med att detta kort inte säljs för tillfället och jag endast verkar hitta kort av EVGA finns det en möjlighet för mig att mixa ihop dem båda? Jag har kollat på klockhastigheterna här och dem verkar vara på detsamma förutom att EVGA versionen verkar ha 1 Mhz mer i base clock. Går detta att justera?

Sen om någon skulle kunna vara så underbar att underlätta det hela och hitta ett Nvidia-kort som säljs så skulle det underlätta en hel del!

En extra fråga är kylning. Hur ska jag handskas med detta då jag redan har väldigt bra luftflöde i datorn men kortet kan uppkomma i 80c under belastning. Har förstått att den där "extrema mega super turbinfläkten" inte riktigt lever upp till sitt namn?!

Tack för svar! <3

Permalänk
Medlem

Det ska inte spela någon roll vilket märke du har. Så länge det är samma krets, så ska det fungera.

Det "sämsta" kortet kommer bli baseclocken.

Ja, det går att justera. Ladda ner MSI Afterburner så kan du överklocka grafikkorten

Se till att du har tillräckligt med ström på ditt nätagg bara.

780 Ti verkar vara svår att få tag på, men hittar du ett så

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

@EyeNEye: Jo! Det är ju PSU'n som kommer kräva en uppgradering!

Kör med afterburner nu och kör med fläktjustering men kortet ligger fortfarande på stabila 80C när jag lirar typ Battlefield 4 / Battlefront 3.

Hur ska korten överleva med en tvilling bredvid sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersson001:

@EyeNEye: Jo! Det är ju PSU'n som kommer kräva en uppgradering!

Kör med afterburner nu och kör med fläktjustering men kortet ligger fortfarande på stabila 80C när jag lirar typ Battlefield 4 / Battlefront 3.

Hur ska korten överleva med en tvilling bredvid sig?

Du kan ju klocka ner kortet i värsta fall

Alternativet är ju att ha en fläkt som blåser mot grafikkorten. Jag själv kör sidofönster på mitt chassi, med fläkt direkt mot.

95 grader är max (om jag googlat rätt) för 780 Ti

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |