Beslutsångest! Vilken av dessa två mobiler ska jag välja?

Permalänk
Avstängd

Beslutsångest! Vilken av dessa två mobiler ska jag välja?

Det är dags för en ny mobiltelefon, och det står mellan dessa två - Sony xperia z5 premium och Samsung galaxy s6 edge plus

Vilken ska man välja? Har sån beslutsångest !!

Har hållit bägge i handen, och bägge är underbara, dock måste designen gå till samsungen eftersom jag bara ÄLSKAR dual edge displayen.

Bägge har bra kameror, men batteriet som är det viktigaste för mig har jag faktiskt ingen susning om.

Vilken har bättre batteri? Och vilken laddas snabbare?

Jag har hört att samsungen laddas oerhört snabbt, och att den t.o.m har trådlös laddning. Slår xperian samsungen när det gäller batteri/laddning?

Samsungen känns så skön i handen, och dual edge displayen är bara UNDERBAR, kan inte slita ögonen från den. Xperian finns ju också, och det är fin den med.

Vilken ska man välja? Hjälp !

Permalänk
Medlem

@emina41: Ingen aning faktiskt. Dom lär ha bra batteri båda samt snabbladdning.

Jag skulle ta Samsung galaxy s6 edge plus, för att den bjuder på något helt nytt. Du har haft telefon som Sony eller andra Samsung innan.
Prova något nytt vet jag

"The Galaxy S6 Edge charges 1.5 time faster than previous Galaxy S models, and it can regain four hours of usage from just 10 minutes of charging."

"Rather surprisingly when I put the S6 Edge through the TechRadar video test which sees a full HD, 90 minute video played at full brightness, with accounts syncing in the background over Wi-Fi, it lost just 15%."

"The Galaxy S6 Edge is also wireless charging enabled, and it's compatible with most wireless charging pads and mats currently on the market, which makes it easier to refuel - although again you won't get the fast charging functionality here."

wireless charging
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hedersmedlem

Med en 4K-skärm lär väl batteritiden på Z5 Premium inte vara helt fantastisk. Jag tror att Linus från Linus Tech Tips håller på att arbeta med en review på den just nu, han lade upp en bild på Twitter om att han hade fått den för några dagar sen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andreaz1:

Med en 4K-skärm lär väl batteritiden på Z5 Premium inte vara helt fantastisk. Jag tror att Linus från Linus Tech Tips håller på att arbeta med en review på den just nu, han lade upp en bild på Twitter om att han hade fått den för några dagar sen.

Saken är den att många, eller alla har missförstått detta med 4K skärmen på z5 Premium. Telefonen är i Full HD i ungefär alla lägen förutom när du använder dig av telefonens Videoapp samt GalleriApp där du har tillgång till själva 4K skärmen, annars så är inte själva "4K" påslaget med andra ord, så batteritiden lär vara minst lika bra som s6 om inte bättre.

Ungefär som när man började släppa "3D" ready TV, detta betydde inte att 3D var på ständigt, utan endast när det användes,

Han här förklarar det väldigt bra, och är bäst på recensioner också
https://www.youtube.com/watch?v=kEMmKu4tYWI

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte använt någon av telefonerna konstant, men jag har lånat min polares edge lite. Jag tycker det är sjukt irriterande med dom böjda kanterna och fattar verkligen inte vad fan dom är bra till Men det är bara min åsikt!

Permalänk
Medlem

Jag stod inför samma val men jag körde på Z5 premium! För mig var det viktigt att ha en vattentät ( är ofta ute i naturen) och att det finns minneskortplats, vilket Z5 Premium har
Sonyn har Quickcharge vilket ger ett par timmars batteri på runt 10-15 min laddning. Bra batteri har den också, håller längre än min systers s6 edge.

Men enligt din post så verkar du har fallit mer för S6 Edge+ så kör på den!