Permalänk
Medlem

Xbox live gold

Nu vet jag ingenting om Xbox, köpte en idag. Med Fifa 16, där finns en 14 dagars trial på live gold. Men är det nåt man bör ha även i fortsättning. Eller är det onödigt.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Det beror helt enkelt på hur mycket online du har tänkt att spela. Xbox gold används trots allt för att kunna spela online samt för att få stora rabatter och gratis spel varje månad med "games with gold". Spelar man däremot mest själv (single player) så kommer inte xbox live till speciellt stor användning, tycker jag själv

Permalänk
Skrivet av zosma:

Nu vet jag ingenting om Xbox, köpte en idag. Med Fifa 16, där finns en 14 dagars trial på live gold. Men är det nåt man bör ha även i fortsättning. Eller är det onödigt.

Precis som ovan, Guld ger dig möjligheten till att spela online överhuvudtaget och massa exklusiva rabatter vilket är faktiskt i mitt tycke bra erbjudanden. Men tänk på att du kan köpa Guld medlemskap mycket billigare på andra hemsidor än Xbox egna och vanliga butiker. Ett bra pris på ett år skulle vara omkring 280-350kr. Då är det ganska värt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Har nu inte blivit så mycket spelande på Xbox än, eftersom jag blev sjuk i influensa och är fortfarande sjuk.
Men live gold, behövs det alltid om man spelar online, t ex om jag spelar med min bror, inte på samma konsol då, eller är det bara när man spelar mot främlingar?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Men live gold, behövs det alltid om man spelar online, t ex om jag spelar med min bror, inte på samma konsol då, eller är det bara när man spelar mot främlingar?

Om han använder en egen konsol så behöver både du och han Gold för att spela tillsammans. Vill du spela med någon utan Gold så kan ni spela tillsammans enbart om ni spelar på samma konsol annars går det inte så vitt jag vet - och då kan ni enbart spela "offline" så att säga - ni kan alltså inte möta andra människor. Med andra ord vill du spela online multiplayer - oavsett om det är med din bror eller en total främling - så krävs live gold.

Permalänk
Medlem

Förköp ett års medlemskap eller mer så får du billigare månadskostnad!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk

Går att få tag på ett års gold för cirka 300-400:-.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Finns för 280kr, alltså ca 24kr i månaden, inte så mycket att fundera på iomed gratis-spel m.m. Visserligen är vissa spel tveksamma men ibland blir man väl överraskad antar jag.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av saigon:

Finns för 280kr, alltså ca 24kr i månaden, inte så mycket att fundera på iomed gratis-spel m.m. Visserligen är vissa spel tveksamma men ibland blir man väl överraskad antar jag.

Vart? Billigaste jag hittar ~300kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperFlugan:

Vart? Billigaste jag hittar ~300kr

Vart hittar du detta. Em kompis till mig behöver Xbox Guld. Jag kommer också behöva det sen när jag skaffat Xbox

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Vart hittar du detta. Em kompis till mig behöver Xbox Guld. Jag kommer också behöva det sen när jag skaffat Xbox

https://www.gamekeys4all.com/238-xbox-live-12-months-gold-card.html?a_aid=aks&utm_source=www.allkeyshop.com&utm_medium=referral&utm_campaign=allkeyshop

Billigaste jag hitta, blir cirka 316kr

Permalänk
Medlem

280kr var nog i samband med black friday, men nu är väl inte 20-30kr mer nån katastrof hoppas jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Xbox live gold för ca 100kr, ett kap jämfört med PS+ som går på ca 400kr

http://www.ebay.com/itm/NEW-Microsoft-Xbox-LIVE-12-Month-Gold...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

Xbox live gold för ca 100kr, ett kap jämfört med PS+ som går på ca 400kr

http://www.ebay.com/itm/NEW-Microsoft-Xbox-LIVE-12-Month-Gold...

Va? 12 månaders? Ser bara en massa för 370kr och uppåt. De som kostar 100kr+ är på budgivning.

Permalänk
Medlem

Dax att uppdatera sonens Live Gold som går ut idag.
Billigaste jag kan hitta i Sverige är livekoder.com för 369:-/år och 35.39 Euro/år hos gamekeys4all.com.

Är det ngn annan som har ngt förslag?
Är gamekeys4all.com en tillförlitlig sajt?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ett tips är att kolla på ea-access

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Ett tips är att kolla på ea-access

Tack för tipset men det känns spontant som om det var riktat främst mot Xbox One ägare - sonen har ett Xbox 360.

Permalänk
Medlem

På CDon finns det kod att köpa för nedladdning, står dock att den gäller till 360.
Skulle denna inte fungera till One?
http://cdon.se/spel/spel-downloads/xbox-live-12-month-gold-me...

Permalänk
Medlem

När jag kollade på MS så tog dom 449:- för Live Gold.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Finns att köpa XBOX Live 12 månader för 295kr på G2A. Har köpt där själv, funkar prima.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim-21K:

Finns att köpa XBOX Live 12 månader för 295kr på G2A. Har köpt där själv, funkar prima.

Fanns ju rätt många varianter, Global, EU NA, BR m.fl.
Fungerar det med vilket som helst? Brasilien är billigast med €29.99...

Permalänk
Skrivet av breakman:

Fanns ju rätt många varianter, Global, EU NA, BR m.fl.
Fungerar det med vilket som helst? Brasilien är billigast med €29.99...

Jag körde EU, men Global ska funka också. Köp med garantiskyddet, fortfarande billigare än andra affärer.