Permalänk

Skepps-spel?

Hej alla glada!
Har suttit och funderat på om det finns något spel där man kan föra och bygga ett eget skepp? Jag tänker på Segelskepp med kanoner och liknande, med strider och så vidare. Någon som vet om det finns något liknande?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Assassins creed: Black flag har riktigt bra strider till sjöss, tyvärr uppblandat med vanligt Assassins Creed-trök. Sen finns också klassikern Sid Meirs Pirates.

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Black Flag finns, men det är ju inte bara att segla osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Hej alla glada!
Har suttit och funderat på om det finns något spel där man kan föra och bygga ett eget skepp? Jag tänker på Segelskepp med kanoner och liknande, med strider och så vidare. Någon som vet om det finns något liknande?

Sid Meiers Pirates?

Permalänk

@I_KILL_HORSES:
@Realpower:

Tack. Vet redan om AC Black Flag, och känner snarare att jag letar efter ett spel med customization likt Need for Speed fast med bringar och frigatter. Kanske bara är önsketänkande dock.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

@lappen81:
Jag ska kolla upp det. Tackar!
Edit: var inte riktigt det jag tänkte mig, jag såg framför mig något mer fokuserat på skeppet i sig, inte riktigt på att vara pirat. Verkar vara en rätt tunn genre.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

@lappen81:
Jag ska kolla upp det. Tackar!
Edit: var inte riktigt det jag tänkte mig, jag såg framför mig något mer fokuserat på skeppet i sig, inte riktigt på att vara pirat. Verkar vara en rätt tunn genre.

Ja, efter att ha fått mersmak från Black Flag så sökte jag runt - dock inte någon djupdykning - efter en gömd skatt (höhö). Jag fann dock inget.

Ahoy på Youtube har gjort en liten film om Pirater i spelhistorien. Du kan ju kolla på den och kolla om något tilltalar dig. Du finner den här: https://www.youtube.com/watch?v=-EoQX7227Z4 .

Permalänk

@KKay:
Det ser lovande ut! Saknar customization men gillar hur det ser ut! Tack!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Zelda: wind waker?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av Gibbe:

Zelda: wind waker?

Sjukt bra spel, men inte så mycket customization av skepp!