Hackat origin konto

Permalänk
Avstängd

Hackat origin konto

Hej. köpte för snart 4 år sen ett battlefield 3 av en snubbe. fick hans lösen o mail med lösen dit med. har fungerat fel fritt fram tills nu.
har efter detta köpt alla bf spelen plus några andra. så det är lite pengar som blivit utlagt.
nu försöker jag logga in då den säger att lösenord eller mail är fel. fungerade fint för knappt två dagar sedan. origin kontot är på hans mail fortfarande. dumt jag vet men inte tänkt på detta så mycket.
Hjälp av alla sorters svar är tacksamt. hur kan man gå till väga?
är deras support något bra som kanske kan hjälpa mig ?

tack på förhand. Mvh Jim

Visa signatur

| Corsair 540 air | I7 4930k |custom loop | Asus rampage iv black edition | Gigabyte GTX 690 4GB | 32GB 2133Mhz G.skill ripjaw | Corsair ax 750W |

Permalänk
Hedersmedlem

Varför har du inte ändrat mailen? Alla återställningar, verifieringar, kvitton osv om kontot går ju dit. Jag tror det kan bli besvärligt att förklara för EA.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Varför har du inte ändrat mailen? Alla återställningar, verifieringar, kvitton osv om kontot går ju dit. Jag tror det kan bli besvärligt att förklara för EA.

håller på att ändra det nu. fick tag på säljaren som tur var är efter alla år så han var vänlig o gav mig lösen o så, så att jag kan byta plus att han gav mig hardline som ursäkt

en utav det bästa säljare jag mött. otroligt ärlig kille. men han får sina 87 kr tillbaka för alla kan vi ju göra fel

ren tur bara att det löste sig och att man är idiot på att spara mail o kvitton kring alla köp

Visa signatur

| Corsair 540 air | I7 4930k |custom loop | Asus rampage iv black edition | Gigabyte GTX 690 4GB | 32GB 2133Mhz G.skill ripjaw | Corsair ax 750W |

Permalänk
Hedersmedlem

@wackawacka89: Slutet gott, allting gott, låter det som!

Nu har du förhoppningslärt lärt dig något inför framtiden, både problemet att vara lat och inte ändra uppgifter men också att det finns många goda människor. Det kan vara lätt att glömma bort ibland i dagens mediaklimat.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

@wackawacka89: Slutet gott, allting gott, låter det som!

Nu har du förhoppningslärt lärt dig något inför framtiden, både problemet att vara lat och inte ändra uppgifter men också att det finns många goda människor. Det kan vara lätt att glömma bort ibland i dagens mediaklimat.

@MultiMan lärt mig dagens läxa ABSOLUT!!! men hur fan byter man email adress ? kan inte göra det

Visa signatur

| Corsair 540 air | I7 4930k |custom loop | Asus rampage iv black edition | Gigabyte GTX 690 4GB | 32GB 2133Mhz G.skill ripjaw | Corsair ax 750W |

Permalänk
Hedersmedlem

@wackawacka89: Menyvalet heter "Konto och sekretess" inne i Origin. Har du angett att säkerthetskod ska användas (kanske obligatoriskt?) krävs en kod från en authenticator (t ex Google) för att komma in och ändra. Detta är alltså inte lösenordet till själva kontot. Kanske finns andra sätt, men jag har aktiverat Google Authenticator i mobilen och därför har jag ingen koll på övriga varianter.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro