Uppgraderar till Skylake ska jag även uppgradera grafikkortet

Permalänk
Medlem

Uppgraderar till Skylake ska jag även uppgradera grafikkortet

Hej

Under nästa vecka kommer mina nya delar till datorn. Jag har köpt in följande som jag ska byta ut:
CPU: i7 6700
Kylare: Coolmaster Nepton 240M
MB: Gigabyte H170N-Wifi (ITX)
RAM: 16GB Corsair LPX DDR4

Sedan tidigare har jag
Bitfenix Prodigy chassi
2st SSD (Intel och ScanDisk)
2st 3TB WD Red
550W Modulärt nätagg
Nvidia GTX 660

Min fråga är nu, ska jag lägga lite mer pengar på att även uppgradera grafikkortet? Budget till det är 2000 - 2,500kr. Tänkte kanske ett GTX960 4GB. Idag är det Fallout 4 och GTA V som spelas mest på datorn när det väl gör det och jag sitter på en 1080p skärm.

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nulletz:

Hej

Under nästa vecka kommer mina nya delar till datorn. Jag har köpt in följande som jag ska byta ut:
CPU: i7 6700
Kylare: Coolmaster Nepton 240M
MB: Gigabyte H170N-Wifi (ITX)
RAM: 16GB Corsair LPX DDR4

Sedan tidigare har jag
Bitfenix Prodigy chassi
2st SSD (Intel och ScanDisk)
2st 3TB WD Red
550W Modulärt nätagg
Nvidia GTX 660

Min fråga är nu, ska jag lägga lite mer pengar på att även uppgradera grafikkortet? Budget till det är 2000 - 2,500kr. Tänkte kanske ett GTX960 4GB. Idag är det Fallout 4 och GTA V som spelas mest på datorn när det väl gör det och jag sitter på en 1080p skärm.

Testa om du är nöjd med grafiken med ditt 660. Annars köp nytt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Tänk på att skylake inte har något stöd för USB drivrutiner som behövs för Win 7. Så ska du installera win 7 med hjälp av en USB, så måste du ladda ner en patch från gigabyte. Windows USB Installation Tool.

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=5484&kw...

Mvh Karl

Visa signatur

Nuvarande hårdvara består av Processor: IntelCore i7-6700K, RAM: 16 GB, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 960, Moderkort: Gigabyte GA-Z170, HD: 2 st WDC, 3 st SSD
** 2 St Rasbery Pi som media spelare.

Permalänk
Medlem

En 6700 tillsammans med ett GTX 660 för gaming är inte precis optimalt. Om du håller på med mer CPU-krävande grejer som 3D-rendering istället för att spela så är det ingen idé att byta grafikkort.

Men så länge du ska spela (särskilt GTA V) så kommer det bli ett rejält lyft med ett grafikkort för 2500 såsom ett GTX 960 eller ett R9 380.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600