Permalänk

Inkonsekvent missljud...

*Suck* Jag tror att jag behöver lite moraliskt stöd... Någon gång ibland märker jag att det kommer något konstigt ljud från datorn, som inte hördes innan, men jag har inte märkt av något mönster i när det kommer. Ibland kommer det vid uppstart, ibland hör jag det aldrig innan avstängning... Eller varifrån det kommer - även om det med störst sannolikhet är fläkten i mitt grafikkort (PowerColor HD6850 1 Gb) som snurrar ojämnt, eller något... Svårt att höra exakt, då jag har ett ljudkort som sitter 1-2 cm bort som också ser ut att kunna ge upphov till lite udda läten.

Har någon här varit med om något liknande? I så fall, hur löste ni det?

Permalänk
Medlem

Eftersom du inte på något sätt beskriver ljudet blir det väldigt svårt att gissa. Sporadiska missljud från fläktar brukar bero på slitage, ibland kan man lösa det genom lite milt våld och/eller olja, beroende på fläkttyp.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Mja, jag kände att det var svårt att ge en klar beskrivning av ljudet. Kanske ettrigt, jämnt, utan skrammel? Hur som helst, en inoljning ska jag nog kunna ordna. Jag återkommer.