Permalänk

logitech G430

hej! jag köpte ett sprillans nytt logitech g430 igår, men micken funkar inte, jag har kollat på youtube o testat o byta ''kanal'' som sagt på inspelnings enheter>mikrofon på headset>egenskaper>avancerat o sen bytt kanal, men ingenting funkar, jag har usb adaptern i datorn, kan de vara fel på den eller vad kan de vara för fel tror ni?

Permalänk
Medlem

@liamsnutt: Skulle kontakta support om jag var du. Jag har fått hjälp där flera gånger och även fått mitt headset ersatt när jag inte ens hade kvitto på det

Permalänk

support på logitech hemsid?:)

Permalänk
Medlem

drivrutiner?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Permalänk
Medlem

funkar de utan adapter? fel port?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@bärplockaren: nej det funkar inte med eller utan usb

Permalänk

@liamsnutt: Börja med att testa i en annan dator

Permalänk
Hedersmedlem

@liamsnutt *Tråd rensad*

Observera att vi ej tillåter piratkopieringssnack/innehav. Den här gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

logitech g340

tjena, ljudet och micken fungerar över allt utan ingame på cs, alla inställningar är som de ska men den funkar inte in game, vad kan man göra åt det?`:/

Permalänk

ljudet glappar var 3 sekund då fungerar varken ljudet eller micken, jag har installerat drivrutiner, jag har bytt usb ochså men det fungerar inte. någon som har varit med om något liknande eller nån som vet hur man fixar bort så inte ljudet glappar?
vi snackar alltså om logitech g430 gaming headset, tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Var det nåt fel på din tidigare tråd?
Men för att svara så lämna tillbaka dom.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem

*** 2 trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat trådarna eftersom s k korspostning inte är tillåten, något som i forumreglerna förklaras på följande sätt:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/KimTjik

Permalänk

@KimTjik: sista frågan
nu funkar dock micken, men ibland ingame i cs funkar varken ljudet eller micken, den funkar i 2 sekunder o sen inte alls, vad ska man göra åt de?
ljudet lägger ochså helt plötsligt av när man spelar så man inte hör någonting,tacksam för svar

Permalänk

@bärplockaren: jag har redan lämnat tillbaka ett par o detta är dom andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liamsnutt:

@bärplockaren: jag har redan lämnat tillbaka ett par o detta är dom andra.

Det kan inte vara nån inställning i Windows som gör att de åker ner på noll?

Jag antar du har testa dess i en annan dator också?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av liamsnutt:

hej! jag köpte ett sprillans nytt logitech g430 igår, men micken funkar inte, jag har kollat på youtube o testat o byta ''kanal'' som sagt på inspelnings enheter>mikrofon på headset>egenskaper>avancerat o sen bytt kanal, men ingenting funkar, jag har usb adaptern i datorn, kan de vara fel på den eller vad kan de vara för fel tror ni?

Du har en volymkontroll på sladden som har en knapp till micken, syns de röda så är micken avstängd om inte så är micken på. Troligtvis har du sätt den?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro