RB6 Siege open beta prestanda?

Permalänk
Medlem

RB6 Siege open beta prestanda?

Någon mer som upplever open beta som sämre presterande än closed betan var?

Titan X och 40fps i 2560x1440 på ultra när jag tidigare låg på över 100 konstant. Men ser ingen skillnad på att grafiken skulle blivit bättre.

Någon mer som upplever detta?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Jag upplever spelet helt "clean".. vet inte exakt vad för FPS jag har, men det flyter på ordentligt i alla fall.. Säker på att du inte har något drivrutins bugg?

Älskar SPELET so far.. alltid vart en tom clancy's fan men det här.. det kan bli ubisofts första "competetive spel".. Så länge man inte får 10 åringar som skriker och rushar in i byggnader.. vilket det förmodligen kommer bli, tyvärr..

Permalänk
Medlem

Ligger på runt 80fps 1080p med ett gtx 960 så du borde absolut ha mer fps även i 1440 kan jag tycka!

Annars bästa spelet på länge! Rundtimern kunde gärna fått vara lite längre så man kunde spela lite långsammare ^^

Permalänk
Medlem

GTX 980, 1440p, max inställningar. Ungefär 50-75FPS

Permalänk
Medlem

Spelade bara den stängda betan, fick dryga 60fps på ett gtx970 i 1440p utan problem med maxade inställningar.

Detta har alltså blivit avsevärt sämre? Hmm....å jag som funderade på att köpa spelet...

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb

Permalänk

Grymt bra spel men tyvärr helt ospelbart för mig och alla jag spelat det med. När (om) man kommer in i en match är det så otroligt mycket rubberbanding och lag att man blir kickad. Samtliga jag spelar med har suttit på minst 100/10. Hoppas verkligen att de fixar spelet men jag är orolig.

Permalänk
Medlem

Kör med senaste drivrutinerna så det kan inte vara något sådant, samt ett helt ny Clean install av windows 10 bara för att utesluta så det inte var någon drivrutin som spökade.

Problemet har varit kvar dock. avg fps ~65, max ~135. min ~32. Med ultra i 2560x1440, om jag stänger av AA så blir det ironiskt ännu sämre prestanda

Men så raderade jag "rainbow6.exe" från Nvidias profiler och det har verkat löst många problem efter det, ~avg 80fps med allt på högsta i 2560x1440. Förmodligen krockade något med profilerna för rainbow6.exe (första som kom) med rainbow6.exe (siege betans .exe fil)

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Kan inte ens spela. När jag trycker på "Spela" så verkar det börja starta processen men sedan direkt stänga ner den igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Älskar SPELET so far.. alltid vart en tom clancy's fan men det här.. det kan bli ubisofts första "competetive spel".. Så länge man inte får 10 åringar som skriker och rushar in i byggnader.. vilket det förmodligen kommer bli, tyvärr..

Haha, förstår hur du menar! Inte testat betan än men förbeställt spelet och längtar SÅ mycket till på tisdag!

Permalänk
Medlem

Jag fullkomligt älskar spelet. Dom skulle kanske utökat timern något, det hade gjort saker mycket mer intressant i form av att lägga upp taktik för att lura fienden osv. Nu är det ju för stressigt tycker jag och blir lite av en COD/CS shooter, vilket inte är min smak för ett Rainbow spel. Men dom kanske ändrar det?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Grymt bra spel men tyvärr helt ospelbart för mig och alla jag spelat det med. När (om) man kommer in i en match är det så otroligt mycket rubberbanding och lag att man blir kickad. Samtliga jag spelar med har suttit på minst 100/10. Hoppas verkligen att de fixar spelet men jag är orolig.

Jag sitter med ca 60ping under matcher o så.. brukar annars har runt 2-4ping i typ cs.. Tror inte Ubisoft har lagt in låsta matchmakings.. alltså typ eu servers o us.. spelar t.o.m. oftast eller dem ca 5 matcherna jag spelat har det vart minst 1-2 amerikaner i servern..
Hoppas dem lägger till en region filter senare.

Skrivet av Viceroy:

Haha, förstår hur du menar! Inte testat betan än men förbeställt spelet och längtar SÅ mycket till på tisdag!

Yupp ser fram emot det enormt jag med..

Det bästa ubisoft gjort nu med detta är sättet det gjort Season pass på.. De försöker verkligen "döda" ut CoD och liknande spel.

Alla kartor kommer vara gratis
Alla kommer få tillgång till alla soldater
Detta för att förebygga Community split som dem kallar det. Som t.ex. CoD där t.ex. 50pers har kartor från 4 olika map packs.. Detta förstör ju Matchmaking och förlänger sökandet till games enormt.

Det season pass ger är
Permanent 5% mer "Cash" in-come efter varje match
Massa Skins
Pre-order typ i Steam ger även fler skins
Headstart på operators i 1 vecka. Du kommer kunna spela soldater som inte släpps för alla ännu.
https://www.youtube.com/watch?v=BCdJBkiT7aY Här är videon ifall ni vill veta lite mer

På något sätt känns det verkligen som ett SPEL man köper och inte ett ofärdigt spel.. som släpper skit med tiden för pengar.

Det dem kan fixa in nu är väl först buggen att VoIP är öppen hela tiden.. Folk som pratar i hushållet, man hör allt även om man stänger av VoIP i options.

Andra är en Votekick

En 3e sak jag stör mig på är Terrorst Hunt i online.. dem som ska försvara bomben är ju fortfarande FBI och så.. alltså det är exakt samma gubbar. Man delas in i Team Blue och Team Orange istället för Terrorist och Anti-Terrorist. Vet inte, lite meh över det.

För övrigt
Betan hade 2 gamemodes och 3 kartor.. Och saknade 6 operators som inte kommit än utan släpps med spelet ifall jag har rätt.
Hur många gamemodes och Kartor finns det totalt? Någon som vet? Hade vart coolt med typ en Bank karta eller något..

Permalänk
Medlem

@Hagge:

Det är ju lite charmigt med voicechat och "amagaaadd whaattt theee fuuuuccckkkkk n000000bs!!!!11!!!" och liknande snorunge meningar som jag hört minst 1 gång i timmen nu sista 2 dagarna man spelat. Förbannade p12 ungar. Dom borde lägga in ett mindre IQ test för att ens kunna starta spelet, gärna med lite kunskapsfrågor också typ teoriprov ala körkort, voila!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

@Hagge:

Det är ju lite charmigt med voicechat och "amagaaadd whaattt theee fuuuuccckkkkk n000000bs!!!!11!!!" och liknande snorunge meningar som jag hört minst 1 gång i timmen nu sista 2 dagarna man spelat. Förbannade p12 ungar. Dom borde lägga in ett mindre IQ test för att ens kunna starta spelet, gärna med lite kunskapsfrågor också typ teoriprov ala körkort, voila!

Hahahah frågar man mig så borde internet i sig ha krav för något slags körkort
Som i grundskolan när man var tvungen o ha "symaskins kort" för att va med i textilslöjden eller vad de heter

Permalänk
Medlem

Hittar ingen officiell Rainbow 6 Siege-tråd, så jag får la skriva här

Men det verkar som att intresset är väldigt lågt för detta spela? Iafall att döma av aktiviteten i de olika trådarna på några av "Sveriges största forum".

Själv är jag jäkligt hypad! Tyckte betan var skitrolig och är riktigt nöjd, trots lite små problem. Om dom sköter det hela rätt så kan nog spelet bli hyfsat stort! Vi var tre-fyra stycken som lirade tillsammans i helgen, och man får ju ett redigt övertag om man kan styra upp kommunikationen ordentligt i laget.

Aja, det är beställt iafall, hoppas releasen funkar relativt smärtfritt. Skicka ett PM om du känner att du vill lira med några goa gubbar (Var gärna 18+ [vi är 30+] samt ha tillgång till TS3).

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Jag ligger på 70-80 fps med ultra i allt på 1080p(oklockad GTX 980).

De stresstestar serverinfrastrukturen ganska mycket så det känns av ibland. Även om en spelare är host så connectar man till Ubi's servernätverk för relay och den biten har de stresstestar ganska mycket. Men det är väl vad en pre-launch beta är till för? Spelet i sig är hur kul som helst