Samsung Galaxy S3 laddar inte!

Permalänk

Samsung Galaxy S3 laddar inte!

Hej!

Skriver här för att få förslag hur jag kan fixa mitt problem eftersom att jag inte lyckads själv. Det som hände var att min telefon låg på skrivbordet och laddade. Sedan råkade jag slå till sladden så den föll ner på golvet och landade liksom med sladden först. Efter det så gick det att ladda men man behövde trycka in laddaren konstant för att det skulle funka och trycket man behövde använda ökade under de kommande dagarna, tills den inte laddade alls.

Jag har en identisk mobil fast med en död skärm så extradelar har jag tillgång till. (Det är det enda problemet med den, den går att starta bara det att skärmen är svart så det mesta borde vara helt i den).
Det jag provat hittils är att byta "moderkortet" där usb-porten sitter monterad på men problemet är kvar, trodde detta skulle lösa mitt problem men icke sa nicke! Så nu frågar jag er, kära sweclockers, om ni har några förslag till vad som skulle kunnat hänt? Har ju som sagt reservdelar.

EDIT: Det är viktigt för mig att få USB-porten att fungera då jag utvecklar appar och testar dem på telefonen och kollar på loggar etc, så även om alternativa laddningssätt fungerar så behöver jag ändå porten.

Permalänk
Medlem

Vanligaste felet på galaxy s3 är batteriet och laddaren. Enda lösningen jag kan komma på är att kontakta samsung support så kan de nog laga telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har Du provat byta USB-kabel?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Vanligaste felet på galaxy s3 är batteriet och laddaren. Enda lösningen jag kan komma på är att kontakta samsung support så kan de nog laga telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för förslaget! Kan försöka men osäker på om de vill laga, då skadan skedde för över ett år sedan. Har inte försökt fixa det tidigare då jag ändå hade tänkt köpa ny mobil (och köpte en), men jag vart utsatt för en ficktjuv igår så då kände jag att det var dags att ta tag i att fixa S3:an. Men det är ju alltid värt ett försök

Tack för tipset men behöver porten till mer än bara att ladda, uppdaterade min originalpost för att förtydliga för kommande postare

Skrivet av Veni:

Har Du provat byta USB-kabel?

Japp, tyvärr var det inte kabelns fel, det var det första jag provade :/