Spillde vatten på on/off knappen går det att fixa? (r3 fractal design)

Permalänk
Medlem

Spillde vatten på on/off knappen går det att fixa? (r3 fractal design)

spilled vatten på topp knappen på min chassi och knappen funkar inte längre går det att ersätta hela den övre delen? usb portarna verkar inte funkar heller så hela topp delen verkar behöva ersättas mitt skal är fractal design r3

min dator är ganska gammal så jag funderar på att plocka up ett nytt skal när jag upgraderar grafikkort,cpu och moderkort men om det är lätt att fixa så behåller jag gärna chassit för nästa dator

Permalänk
Medlem

@Laston: Säker på att det bara är knappen som tagit stryk utav vattnet och inte hela datorn? För övrigt så kanske du kan få tag på vad du säker här http://www.fractal-design-shop.de/

Visa signatur

Intel Core i7 9700K | Corsair H80i GT Kylare | ASUS ROG STRIX F-GAMING | EVGA GTX 1080 Founders Edition | G.Skill 16GB DDR4 3200Mhz | BitFenix Whisper 450W | Fractal Design Define S | Windows 10 Pro | Samsung 830 256GB |

Permalänk
Medlem

ja tror det är bara knappen och usb porten så datorn i sig fungerar utan problem kan starta den med knappen på moderkortet.

vet dock inte om det går att ta bort knappen och ersätta den ser inga skruvar som skulle låta mig lossa hela den delen vilket är varför jag frågar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laston:

ja tror det är bara knappen och usb porten så datorn i sig fungerar utan problem kan starta den med knappen på moderkortet.

vet dock inte om det går att ta bort knappen och ersätta den ser inga skruvar som skulle låta mig lossa hela den delen vilket är varför jag frågar

Ping @Fractal design

Denna videon visar hur man fixar USB-kontakten på ett Fractal Design R2, har för mig att det är likadant på R3. Du kan höra av dig till supporten ifall du behöver reservdelar: http://support.fractal-design.com/support/tickets/new

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

@Laston: går det att ta bort toppen av lådan? och har du kollat igenom hela lådan, vatten tar sig in på dom flesta ställen.

Permalänk
Medlem

@JSvanberg: kunde inte hitta vatten någon annan stans när det hände och den har fungerat utan problem i månader nu sen jag spillde vatten på den.

japp jag kunde lossna den men det ser ut som jag måste byta ut hela toppen för att ersätta de trasiga portarna om det inte är kablarna som är paj jag drog loss den och kopplade lös alla kablarna som satt fast förutom den nedre kabeln som jag inte vet vad den går till som är täckt i något så jag kan inte dra loss den

så ja antar bästa lösningen är att kontakta fractal o beställa ny front och kablar till den.
någon som vet vad den där kabeln som är täckt i något är till för? verkar inte gå till någon LED eller liknande så ingen aning om den är viktigt.

Permalänk
Medlem

Skölj igenom knappen med t-röd/isopropanol/förgasarvätska/destillerat vatten.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Fractal Design

Vi kan absolut fixa en ny powerknapp, hör av dig till supporten som screamin-daemon sa, http://support.fractal-design.com/support/tickets/new .

Även USB-porten kan hjälpa att ersätta, men har du otur så har du kortslutit den helt så kontakten på moderkortet bränt.