Permalänk
Medlem

Väldigt udda freeze/crash

Tjenare Sweclockers!

Behöver assistans av någon kunnig inom området då jag vill veta vad som orsakat detta samt om det går att lösa på något sätt.
Satt med ett mindre krävande spel nertabbat och kollade på några youtube-klipp i kanske 1 - 2 timmar. Plötsligt i videon så börjar det låta något så in i satan i mina hörlurar. Olika sorts pipande ljud med en sådan volym att jag hastigt slänger av mig lurarna!
Jag tänker till en början att det var någon slags troll video där de redigerat in ljud för att skrämma folk men till min förvånan svarar inte datorn på några som helst knapptryck/mus-rörelser och är helt och hållet frusen. Jag väntar i några minuter men väljer sedan att hålla inne power-knappen och datorn stängs av. Nu sitter jag på samma dator och skriver detta meddelande och allt fungerar som det ska? Vad kan ha orsakat detta fenomen? Det har aldrig hänt förut?

Setup:
Operativsystem Microsoft Windows 7 Ultimate x64 bit
Processor: Intel Core i5 4440 3.1ghz
Processorkylare: Intel standard
Moderkort: ASUS Z87-K
Minne: 4x2 gb corsair DDr3 1600 MHz 9-9-9-24 1.65V ver.2.3
Grafitkort: GeForce GTX 660 ti
Hårddiskar: Intel SSD 80gb, 1TB vanlig Samsung hdd
Nätaggregat: Corsair 750W

Tack på förhand!
MVH
akke92

Permalänk
Medlem

@akke92:
Datorn/Windows "frös/hängde sig".
Det är svårt att säga vad som kan ha orsakat det.
Dock kan kanske loggboken ge ledtråd varför det hände, i kör skriv eventvwr.msc välj sedan Windows loggar och titta under application (program?) och system efter fel/varningar.
Nu kan dock dessa vara ganska "kryptiska" men ibland kan man få liten ledtråd.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.