Permalänk
Medlem

MR600 fjärr för styrning av htpc?

Hej,

Vet inte om det här är rätt avdelning i forumet men jaja...

Kan man använda LGs MR600 för att kontrollera en htpc som är kopplad till LG tv via hdmi?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Ok liten uppföljning efter kontakt med LG så fick jag ett svar som ser ut så här:

Jag kan inte säga säkert om det går att styra den via din magic remote, men det är inte heller uteslutet. Det man laddar in i kontrollen är ju IR-koder så om kontrollen till din HTPC använder vanliga IR-signaler kan du bläddra igenom tillverkare och enheter i anslutningsguiden för att se om din är listad. Ofta finns flera alternativ per tillverkare så man kan få testa flera alternativ(brukar stå listade som fjärrkontroll 1,2,3 etc. och alla med sina tre test-knappar).Om din enhet/modell inte finns, skicka gärna ett mail till oss med lite information om den. Tillverkare och modell främst, och då kan vi efterfråga mer info om det behövs. Databasen med IR-koder uppdateras löpande så om vi får veta vilka vi saknar kanske dessa kan komma med i en kommande uppdatering. Med vänliga hälsningar,Erik Miguel S.LG Support Nordisk.

Så någon som har någon bra tanke om det här?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB