Spotify lifetime, existerar det ens?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Spotify lifetime, existerar det ens?

Sett på bland annat eBay att detta säljs men är det scam? Existerar det ens?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Nej, det finns inget sånt. Det är konton som blivit stulna/betalade med stulna kort eller som utnyttjar något hål i Spotifys kontohantering. De kanske fungerar en kort stund, men bli förr eller senare spärrade av Spotify.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av perost:

Nej, det finns inget sånt. Det är konton som blivit stulna/betalade med stulna kort eller som utnyttjar något hål i Spotifys kontohantering. De kanske fungerar en kort stund, men bli förr eller senare spärrade av Spotify.

Tack för mycket bra svar samt att jag slapp bli lurad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2002

Lite synd, hade gärna köpt detta. Frågan är hur mycket man hade varit villig att betala?
Relaterar vi detta till PLEX så tar de 149,99 € för Lifetime eller 4,99 € i månaden. Detta gör att efter 30 månader så sparar du in det. Så för Spotify hade det varit 99 * 30 = 2970 eller troligtvis 2999

Jag hade ändå varit villig att betala dessa 2999 för Spotify lifetime. Vad säger ni? Vad tycker ni hade varit rimligt? Vad ville dom ha på eBay för deras scam?

CPU: i7 6700k + Fractal Design S24 // GPU: EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ // RAM: Kingston 16GB 2133MHz CL13 MoBo: MSI GAMING M7 // PSU: EVGA Supernova G2 850W, 80+ Gold // SSD: Samsung SM951 256GB M.2 NVMe + Samsung EVO 850 250GB M.2 // Chassi: Fractal Design S OS: W10 Pro // Skrämar: Acer XB270HU + 2x Dell U2412M
NAS: Synology DS415+ (3x WD RED 6 TB) // Konsol: Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Tino:

Lite synd, hade gärna köpt detta. Frågan är hur mycket man hade varit villig att betala?
Relaterar vi detta till PLEX så tar de 149,99 € för Lifetime eller 4,99 € i månaden. Detta gör att efter 30 månader så sparar du in det. Så för Spotify hade det varit 99 * 30 = 2970 eller troligtvis 2999

Jag hade ändå varit villig att betala dessa 2999 för Spotify lifetime. Vad säger ni? Vad tycker ni hade varit rimligt? Vad ville dom ha på eBay för deras scam?

Man vet ju aldrig hur länge Spotify lever. Men skulle lätt kanske betala 100-200€ för Lifetime på något som Spotify.