Permalänk
Medlem

Kopiera din mus.

Tja tänkte göra en kopia utav min qpad och göra ett nytt "skal" till en av mina gamla möss utav min qpad 5k. Någon som har erfarenhet utav detta och kanske kan ge mig tips på vad man kan använda för material eller kanske har en egen tråd om detta. (har tittat runt men inte hittat nånting).

Permalänk

du kan göra en siliconform runt skalet och sen gjuta med resin räkna dock inte med att det blir billigt... typ nån hundralapp minst för formen troligen å 20-50:- för resin.

skulle säga att du troligen iaf nästan kommer billigare undan att leja ut arbetet till någon här på swec som äger en 3d skrivare.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

du kan göra en siliconform runt skalet och sen gjuta med resin räkna dock inte med att det blir billigt... typ nån hundralapp minst för formen troligen å 20-50:- för resin.

skulle säga att du troligen iaf nästan kommer billigare undan att leja ut arbetet till någon här på swec som äger en 3d skrivare.

Hmm okej får se om de kommer någon som har gjort detta :). men tack för hjälpen !

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag har ingen egen erfarenhet av detta, men jag vet att flera som skriver i forumet på musavdelningen i overclock.net (http://www.overclock.net/f/375/mice) gillar att göra dylika byggen. Därborta finner du också de riktiga experterna på allt som har med möss att göra.
Kan rekommendera att fråga dem.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.