Fråga om delning av länkar till spel, media osv

Permalänk
Medlem

Fråga om delning av länkar till spel, media osv

Tja!

Jo jag undrar en sak av ren nyfikenhet då jag aldrig fått grepp om det...

Är det olagligt att dela en länk till låt säga en film, vi säger att det finns en film som heter Mission Die Hårt 10, lol, och någon har fått tag på denna film, laddar upp den på en torrentsida/direct download sida och jag delar sen denna länk till någon annan.
Tex - tja polarn du kan ladda ner filmen här <insert link here> inte jag som laddat upp den tho...

Hoppas någon kan ge svar på denna lite konstiga tråd

flytta tråden om det ej passar i denna kategori tack visste inte riktigt var jag skulle lägga upp det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Tja!

Jo jag undrar en sak av ren nyfikenhet då jag aldrig fått grepp om det...

Är det olagligt att dela en länk till låt säga en film, vi säger att det finns en film som heter Mission Die Hårt 10, lol, och någon har fått tag på denna film, laddar upp den på en torrentsida/direct download sida och jag delar sen denna länk till någon annan.
Tex - tja polarn du kan ladda ner filmen här <insert link here> inte jag som laddat upp den tho...

Hoppas någon kan ge svar på denna lite konstiga tråd

flytta tråden om det ej passar i denna kategori tack visste inte riktigt var jag skulle lägga upp det

Det är en intressant fråga. För det enkla, självklara och korrekta svaret är nej. Det är inte olagligt.
Men teoretiskt är det ju just länkar som såväl den digitala piratbukten som google tillhandahåller.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N