Fulkultur är ny podcast från SweClockers, FZ och 99mac

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur är ny podcast från SweClockers, FZ och 99mac

Riktig nördighet vet inga gränser, något redaktörerna hos SweClockers, FZ och 99mac tar fasta på med en färsk satsning. Resultatet är podcasten Fulkultur, där diskussionerna får löpa fritt runt diverse hjärteämnen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant pod!
Dock så skulle jag gärna se en lista på vad (böcker/filmer/etc.) som diskuteras i avsnitten, för att lättare kunna komma ihåg intressanta titlar m.m. för att lättare kunna leta upp dem efter man lyssnat på avsnittet.

Permalänk
Medlem

Ett alldeles fantastiskt initiativ!

Roligt med lite "mindre intelektuell" kultur
Borta med Vinden i all ära, men jag väljer Fallout 1-4, Left 4 Dead 1-2, Judge Dredd framför.

Håller med loefet att en listning av alla böcker/filmer skulle upskattas.

Ni kan med fördel även lägga upp era poddar på Soundcloud
https://soundcloud.com/

Permalänk
Hedersmedlem

"Fulkultur" alltså? Fick mig att tänka på denna: https://www.youtube.com/watch?v=Zp88ggTV6gs

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Lite stelt i början men märktes att ni snabbt blev varma i kläderna. Väldigt glad att "Efter floden" togs upp, pingade till direkt när svenska skildringar av post-apokalypsen togs upp.

Permalänk
Medlem

Nån som kan länka youtube kanalen med slangbellorna?
Jag är tydligen sämst på google.

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

@loako: Har ej lyssnat på podden ännu men kändaste YouTube- kanalen med slangbellor är "Joerg Sprave".

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

@lintto1 Den var det nog! Tackar:)

Joerg Sprave - Youtube

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Hedersmedlem

Innebär det att sweclockers podcast är nedlagd?
Undrar mest eftersom jag kan ta bort den poddprenumerationen då och ersätta med denna ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Söderbäck:

Innebär det att sweclockers podcast är nedlagd?
Undrar mest eftersom jag kan ta bort den poddprenumerationen då och ersätta med denna ;).

Mja, nej, inte direkt. Planen är att fortsätta använda den som de senaste åren, plocka fram för lite djupdykningar eller specialare. Däremot är det som vi tidigare förklarat problematiskt med löpande innehåll där utan att det blir kaka på kaka.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Mja, nej, inte direkt. Planen är att fortsätta använda den som de senaste åren, plocka fram för lite djupdykningar eller specialare. Däremot är det som vi tidigare förklarat problematiskt med löpande innehåll där utan att det blir kaka på kaka.

Aha. Ja näe tätare sweclockers-podcasts har jag inte räknat med. Känner inte till upplägget med fulkultur ännu och antog att den kanske överlappade er swecpod men då var det inte så.
Då blir det istället extra tillägg podlistan bara. Kanoners!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Söderbäck:

Aha. Ja näe tätare sweclockers-podcasts har jag inte räknat med. Känner inte till upplägget med fulkultur ännu och antog att den kanske överlappade er swecpod men då var det inte så.
Då blir det istället extra tillägg podlistan bara. Kanoners!

Jag vågar säga att Fulkultur kommer vara helt annorlunda. Den bygger egentligen inte direkt på innehållet från någon av webbplatserna, utan handlar med om att redan nördiga redaktörer ska kunna nörda loss ännu mer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Går det att få dessa med video med? Kanske smidigast att ladda upp direkt på youtube som är ett etablerat medium? Endast ljudström känns lite torrt idag tyvärr.

Permalänk
Medlem

Skön pod och bra tema, postapokalyps är alltid intressant Sci-fi/rymd tema någon gång skulle vara trevligt. Vill passa på att tipsa om Red Rising och Golden Son som är två grymt bra böcker, tredje och sista boken i denna trilogi är på gång.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Hur har ni kunnat missa serien Revolution? Visst de första avsnitten är inte särskilt bra men som helhet är den duglig. Se den!

Permalänk
Skäggig legend

Underbar pod! Otroligt sällan jag kommer hem, lagar mat i 45 min och ler samtidigt som sambon klagar på allt och alla.

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Entusiast

Det där projektet med Crazy Pictures låter intressant. De har ju kört en del mörk humor tidigare och lite som är allvarligt också. Deras "Gilla" är inte direkt humor.

Kul att det går bra för det gänget. De har ju synts mycket i reklamfilmer senaste året också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av random1234:

Går det att få dessa med video med? Kanske smidigast att ladda upp direkt på youtube som är ett etablerat medium? Endast ljudström känns lite torrt idag tyvärr.

Locka inte ut nörden i rampljuset. Du kan bli blind.

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem

Underhållande. Jag hade faktiskt exakt den tanken som nämndes om Fargo här om dagen.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS