Razers slimmade gamingdator Blade på väg till Sverige

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vist gjorde razer möss med taskig kvalitet?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Vist gjorde razer möss med taskig kvalitet?

Det mesta Razer massproducerar har taskig kvalitet, dom hittar på många innovativa saker, men det mesta stannar på konceptstadiet eller släpps i väldigt begränsad upplaga. Så fort dom börjar massproducera något verkar dom följa Svenska Statens modell av billigast framför allt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _Merc_:

Vem I h'e'läveitet vill spela på mindre än 15 tum ?

vad tänker de med ? Razer har inte alla hästar hemma.

Det går hur bra som helst. Vem sjutton vill släpa runt på något större?
Bara att koppla in en riktig skärm sen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av The-Architect:

Det mesta Razer massproducerar har taskig kvalitet, dom hittar på många innovativa saker, men det mesta stannar på konceptstadiet eller släpps i väldigt begränsad upplaga. Så fort dom börjar massproducera något verkar dom följa Svenska Statens modell av billigast framför allt.

Precis som Logitech, Asus, Steelseries och alla de andra

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Precis som Logitech, Asus, Steelseries och alla de andra

Nu kan jag ju inte tala för alla men skulle aldrig lägga Logitech i samma kategori some Razer. Jag har en gammal G9X som är flera år gammal som fortfarande är som ny.

Jag har aldrig haft en Razer mus som varit hel i mer än 6 månader. Jag körde DeathAdder i 5+ år innan jag inte orkade skicka tillbaka på garanti/köpa ny igen.

Haft 4st Sensei (1 fnatic, 1 MLG och 2 vanliga) också och alla utom en har gått sönder (fnatic) så kan väl inte klassa dem som hållbara heller.

Aldrig testat ASUS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Det mesta Razer massproducerar har taskig kvalitet, dom hittar på många innovativa saker, men det mesta stannar på konceptstadiet eller släpps i väldigt begränsad upplaga. Så fort dom börjar massproducera något verkar dom följa Svenska Statens modell av billigast framför allt.

Tänkte väll att det var fler än jag som hade den uppfattningen.

Däremot håller jag inte helt med om Svenska statens modell. Vi har världens högsta skattetryck samtidigt som de tycks göra allt dyrt men kvalitén och resultaten är tycks inte bli därefter, tänker då på skola, vård, omsorg, infrastruktur som vägar, tågnät osv, man undrar vart alla våra pengar tar vägen. Men.. det är lite fel fokus för denna tråd.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Nu kan jag ju inte tala för alla men skulle aldrig lägga Logitech i samma kategori some Razer. Jag har en gammal G9X som är flera år gammal som fortfarande är som ny.

Jag har aldrig haft en Razer mus som varit hel i mer än 6 månader. Jag körde DeathAdder i 5+ år innan jag inte orkade skicka tillbaka på garanti/köpa ny igen.

Haft 3st Sensei också och alla har gått sönder så kan väl inte klassa dem som hållbara heller.

Aldrig testat ASUS.

Nu har jag ingen fakta att bygga mitt antagande på men jag misstänker att det är en begränsad skara personer som misshandlar sin hårdvara brutalt och sedan skriker högt att den går sönder.

Jag hade en diamondback i ca 3 år innan ena musknappen fastnade, sannolikt för att jag i vissa lägen slog musen på skrivbordet i min frustration...

Sen skaffade jag en ny som jag hade några år innan jag bytte från ambidextriös design till en deathadder re-spawn tror jag, som jag använde fram till jag i vredesmod hade sönder den med, då bytte jag till en Q-Pad 5k som jag kör med än idag.

Dock är det något lustigt med lasersensorn, den får frispel och reagerar inte ibland. Jag har dock bytt musen en gång pga det och den nya jag fick hade samma problem, så jag misstänker musmattan som f.ö är en Razer goliathus.

OnT: Denna är riktigt läcker, hade mer än gärna haft en dock så kan jag inte direkt motivera viljan till annat än ha-begär.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av LeVvE:

Nu kan jag ju inte tala för alla men skulle aldrig lägga Logitech i samma kategori some Razer. Jag har en gammal G9X som är flera år gammal som fortfarande är som ny.

Jag har aldrig haft en Razer mus som varit hel i mer än 6 månader. Jag körde DeathAdder i 5+ år innan jag inte orkade skicka tillbaka på garanti/köpa ny igen.

Haft 4st Sensei (1 fnatic, 1 MLG och 2 vanliga) också och alla utom en har gått sönder (fnatic) så kan väl inte klassa dem som hållbara heller.

Aldrig testat ASUS.

Jag har en Deathadder som väl hållt i tio år snart. Logitech är knappast varken sämre eller bättre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag har en Deathadder som väl hållt i tio år snart. Logitech är knappast varken sämre eller bättre.

Mina började scrollen rubberbanda och vänster musknapp dubbelklicka, det var På ALLA DeathAdder jag hade under åren.

Min Logitech G9X, G700 och MX518 är alla fortfarande fullt fungerande och använder G9X idag. Har aldrig haft en mus från Logitech som gått sönder så det är därför jag tycker de är i en egen kategori.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Det går hur bra som helst. Vem sjutton vill släpa runt på något större?
Bara att koppla in en riktig skärm sen.

hela grejen med en laptop är ju att man inte har en externskärm. 17 tum är inga problem bara ha en klok ryggsäck för den. måste ju vara vek som f för att inte orka en 17 tummare på 3 kg.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

hela grejen med en laptop är ju att man inte har en externskärm. 17 tum är inga problem bara ha en klok ryggsäck för den. måste ju vara vek som f för att inte orka en 17 tummare på 3 kg.

Alla vill inte använda sin laptop på samma sätt som du, det är därför det finns olika storlekar att välja mellan.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _Merc_:

hela grejen med en laptop är ju att man inte har en externskärm. 17 tum är inga problem bara ha en klok ryggsäck för den. måste ju vara vek som f för att inte orka en 17 tummare på 3 kg.

Det är inte tyngden som är problemet, det är storleken. 13" är perfekt för en laptop, sen bara man kopplar in till en extern när det behövs.

Skrivet av LeVvE:

Mina började scrollen rubberbanda och vänster musknapp dubbelklicka, det var På ALLA DeathAdder jag hade under åren.

Min Logitech G9X, G700 och MX518 är alla fortfarande fullt fungerande och använder G9X idag. Har aldrig haft en mus från Logitech som gått sönder så det är därför jag tycker de är i en egen kategori.

Det jag försöker få fram är att det hela är subjektivt. Logitech är inte objektivt bättre eller sämre, såvida du inte har någon stor undersökning att luta dig mot.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kör för egen del med en Gigabyte P34W.. visserligen hela 4 mm tjockare, men väger mindre och har precis samma prestanda.

Så någon revolution känns det här inte som? Om de inte lyckas med någon magi med fläktarna så att den är tyst vill säga..

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Det är inte tyngden som är problemet, det är storleken. 13" är perfekt för en laptop, sen bara man kopplar in till en extern när det behövs.

Det jag försöker få fram är att det hela är subjektivt. Logitech är inte objektivt bättre eller sämre, såvida du inte har någon stor undersökning att luta dig mot.

13 tum är ju en padda, en laptop är minst 15 tum. mindre är bara jobbigt.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _Merc_:

13 tum är ju en padda, en laptop är minst 15 tum. mindre är bara jobbigt.

Trams, Som någon som har provat båda; 13" är litet och jobbigt på en laptop, men 14" är däremot helt perfekt!

15" tycker jag kan kännas lite väl stort/klumpigt om man halvligger i soffan och kodar, medans 17"'s laptops är helt komiskt stora. 14" tycker jag är en perfekt balans på smidighet och funktionalitet! Sitter förövrigt på en Flex 2 14" med 1920x1080 upplösning med vridbar skärm och multitouch.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _Merc_:

13 tum är ju en padda, en laptop är minst 15 tum. mindre är bara jobbigt.

Nope, sitter själv med en Thinkpad på 12.5". Förutom den låga upplösningen så är skärmstorleken i sig självt nästan perfekt för det mesta.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Tänkte väll att det var fler än jag som hade den uppfattningen.

Däremot håller jag inte helt med om Svenska statens modell. Vi har världens högsta skattetryck samtidigt som de tycks göra allt dyrt men kvalitén och resultaten är tycks inte bli därefter, tänker då på skola, vård, omsorg, infrastruktur som vägar, tågnät osv, man undrar vart alla våra pengar tar vägen. Men.. det är lite fel fokus för denna tråd.

Svenska statens modell heter Lagen om Offentlig upphandling, där det billigaste anbudet i princip alltid vinner eftersom det är den primära bedömningspunkten. Detta kan slå mot slutresultatet så de som kan ta lite genvägar och tumma på kvaliteten har möjlighet lämna ett lägre anbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Svenska statens modell heter Lagen om Offentlig upphandling, där det billigaste anbudet i princip alltid vinner eftersom det är den primära bedömningspunkten. Detta kan slå mot slutresultatet så de som kan ta lite genvägar och tumma på kvaliteten har möjlighet lämna ett lägre anbud.

Det är inte heller sant. I vart fall inom IT så har det ändrats till att också mer och mer sen några år tillbaka tas hänsyn till kvalitet och erfarenhet. Sen sett till vissa projekts reslutat kan man dock ifrågasätta det. Jag tycker det snarare ser ut som stat och komun spiller våra skattemedel, pengar, runtomkring sig utan att det når rätt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Trams, Som någon som har provat båda; 13" är litet och jobbigt på en laptop, men 14" är däremot helt perfekt!

15" tycker jag kan kännas lite väl stort/klumpigt om man halvligger i soffan och kodar, medans 17"'s laptops är helt komiskt stora. 14" tycker jag är en perfekt balans på smidighet och funktionalitet! Sitter förövrigt på en Flex 2 14" med 1920x1080 upplösning med vridbar skärm och multitouch.

Trams.
13,9" och neråt tycker jag är bra för att det är litet och smidigt. 14,1" och uppåt är bra för att det ger mer fysisk yta. 14" däremot är helt värdelöst för det ligger mitt mellan ocy fyller ingen funktion.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

hela grejen med en laptop är ju att man inte har en externskärm. 17 tum är inga problem bara ha en klok ryggsäck för den. måste ju vara vek som f för att inte orka en 17 tummare på 3 kg.

Nej, hela grejen med en bärbar dator är att den är flyttbar. Sedan så kan man med olika användningsområden ha behov av olika nivåer av mobilitet.
Jag har till exempel en gaming-laptop (17 tum) som jag nästan använder som en stationär dator, fast med möjligheten att relativt lätt flytta på om jag känner behovet. Sedan så har jag även en liten på 11 tum som jag använder när jag reser och har musikspelningar. Eftersom att jag kånkar på så mycket annat (varje helg, ibland mer ofta) så gör några kilons skillnad väldigt mycket och jag har inte behovet av större skärm när jag är på vift.
Jag tror inte att min situation är ovanlig och du borde kunna se att dina behov inte är alla andra människors behov.