Win 10 långsamt + hänger sig + galen användare

Permalänk

Win 10 långsamt + hänger sig + galen användare

Min dator är:
Processor:Intel(R)Core™i7-4790k CPU@4.00GHZ
Ram: 32,0GB
64bit processor med Win 10
2st GeForce GTX 780

Jag har kört Norton +Malwarebytes i felsäkert läge (och vanligt ) no virus...

Jag är i stort behov av hjälp. Sista 2 veckorna så har dator blivit otroligt seg när jag startar upp den, (nej inte många prg i autostart), men prg jag har igång tar lång tid att komma igång (ibland aldrig).

Chrome kommer inte igång, den startar som process men kommer inte igång (någon gång gjorde den det, en först efter 20minuter).

Vidare så har win update stått och tuggat i 7 timmar (ni vet de blå prickarna som flyger över skärmen), inget händer.

Samma med grafikkortet (händer inget) GEFORCE EXPERIENCE (Uppdaterar)

Om jag hoppar in i aktivitetshanteraren för att stänga ner Win update så står följande:
Alltså stänga ner manuellt i tjänster (wuauserv) ”Det gick inte att slutföra åtgärden. Tjänsten svarade inte på start-eller kontrollbegäran i tid.

Någon som har en aning ??

Permalänk
Medlem

Har du gjort en clean install av Windows 10?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Med sådana här problem tycker jag bara att du ska ominstallera Windows.

Permalänk

@Cooling23: Sry, vad är det?

Permalänk

@RealPower: hmmm, hoppades undvika detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surreal1978:

@Cooling23: Sry, vad är det?

Du har formaterat hårddisken innan du startade Windows installationen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Om segheten inte började i samband med en uppgradering till Windows 10 eller med den stora november-uppdateringen (version 1511) så kan det bero på en dålig hårddisk. Hårddisktillverkare brukar ha testprogram på sina webbplatser.

Se till att ha säkerhetskopior av alla viktiga filer.

Permalänk

@CeciliaB: Problemen började i November, med uppdatering är jag relativt säker på.. Vad hände då????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surreal1978:

@CeciliaB: Problemen började i November, med uppdatering är jag relativt säker på.. Vad hände då????

Om Norton var installerad när uppdateringen till 1511 gjordes så avinstallera Norton, kör Norton Removal Tool och starta om datorn innan du kollar om det fungerar bättre. Om det gör det installera Norton på nytt.

Permalänk

@CeciliaB: Nej, Norton är kvar och up n running

Permalänk
Medlem

Det har visat sig att ibland så blir det problem när Norton eller andra mer avancerade antivirusprogram/brandväggar är installerade vid uppgraderingen till Windows 10 och vid uppdateringen til 1511-versionen.

Permalänk
Skrivet av Surreal1978:

@CeciliaB: Nej, Norton är kvar och up n running

Ja kanske kan vara det som är problemet då...

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surreal1978:

@CeciliaB: Nej, Norton är kvar och up n running

Avinstallera det där skitprogrammet så ska du se att den blir lite kvickare

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk

@juniorjesper: jag gick in i regedit och stänged av BIT och wsausap (eller vad det hette) Win update, starta om och allt böev back 2 normal..

/ Sweet!

Permalänk
Medlem

jag har tyvärr samma problem o kan inte hitta någon direkt lösning eller ens riktlinjer på vad man borde kolla.

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro