Köpa spel på Kinguin.

Permalänk
Medlem

Köpa spel på Kinguin.

Tja

Söker lite erfarenhet från någon som köpt spel på Kinguin. Säkert? Finns det något konstigt att anmärka på om man läser mellan raderna?

Permalänk
Medlem

Har köpt ett par spel där. Sådär 5st kanske.
Fungerat felfritt.
Leverans av steam key inom ett par minuter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ruzikx:

Tja

Söker lite erfarenhet från någon som köpt spel på Kinguin. Säkert? Finns det något konstigt att anmärka på om man läser mellan raderna?

Vanligtvis brukar det inte vara några problem alls. Vet inte om Kinguin har något system om din CD key tas bort dock (vilket händer ytterst sällan men risken finns där ändå).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Köpt, BF4 och SBF och Windows 7 där och det fungerar galant...
Helt sjukt va bra priser dom har på Windows alltså <3

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Köpt kring 40-50 spel på den sidan, har fungerat till 100% för mig på alla köp

Permalänk
Medlem

du kan välja att betala(icheckat by default) nån krona extra för "trygghetspaket" där de garanterar att allt kommer funka. Jag har dock inte haft några problem även om jag föredrar att handla direkt från fast2play.se. Det enda som jag upplevt kan råka hända är att det blir orderstrul om man betalar med paypal och inte är noggran med att gå tillbaka till försäljaren efter köpet. Då dras pengarna men ordern blir inte behandlad rätt. Det har dock åtgärdats på under en timme när det hänt mig, bara kontakta support.

Permalänk
Medlem

Sök på forumet, G2A eller Kinguin. Finns massor med trådar där det diskuteras.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Har gjort ungefär 40 köp från kinguin och betalat med paypal varje gång utan problem. Brukar bara ta ett par minuter innan du har cd keyn.

Permalänk
Avstängd

Fungerat perfekt alla gånger jag köpt spel. Får nyckeln inom en minut allt som oftast men vid något enstaka tillfälle har jag fått vänta upp mot en timme tror jag men ytterst sällan. Bra support som hjälper dig direkt också!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 13 spel därifrån utan några som helst problem, levereras omgående. Som ovanstående skriver har dom riktigt schysst support också!