Händelser i loggboken

Permalänk

Händelser i loggboken

Hej,

Jag har hittat följande händelser i loggboken. Nån som kan hjälpa till att fixa dem?
Min laptop är en Sony Vaio, Windows 10, 8 Ram.

Händelse 1
Beskrivningen för händelse-ID 2 från källan ESRV_SVC kan inte hittas. Antingen är komponenten som skapat händelsen inte installerad på den här datorn eller så är installationen skadad. Installera eller återställ komponenten på datorn.

Om händelsen skapades från en annan dator behövde visningsinformationen sparas med händelsen.

Följande information inkluderades med händelsen:

Error [3]: [ERROR_SYSTEM_UNABLE_TO_ADD_COUNTER_TO_PDH_QUERY].
Occurred: [Mon Nov 30 22:09:49 2015].
In file: [os_counters.c].
At line: [1308].

=========
Händelse 2
Service Control manager, 7023

=========
Händelse 3

Esrv_svc ID 2

=========

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

#1 - Energy Server Service från Sony - ofta förekommande för VAIO (såg något exempel att det var ihop med inteldrivrutiner med vid uppdatering av server), flera som har detta fel och lösningen verkar vara att uppdatera drivrutinerna.

#2 En tjänst har stannat, vilken det är står i felmeddelandet

#3 Se #1

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

#1 - Energy Server Service från Sony - ofta förekommande för VAIO (såg något exempel att det var ihop med inteldrivrutiner med vid uppdatering av server), flera som har detta fel och lösningen verkar vara att uppdatera drivrutinerna.

#2 En tjänst har stannat, vilken det är står i felmeddelandet

#3 Se #1

Tack!
Igår uppdaterade jag några driver från Intel, problemet står kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hispanonic:

Tack!
Igår uppdaterade jag några driver från Intel, problemet står kvar.

Vilka problem? Alla dom jag läste hade inga problem mer än att dom störde sig på texten i loggboken.
Det är Sony, det är inte direkt otippat att du kommer att få se det där felet ett bra tag innan dom uppdaterar den drivrutinen. Förslagsvis, ta bort det eller stäng av tjänsten under tiden.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Vilka problem? Alla dom jag läste hade inga problem mer än att dom störde sig på texten i loggboken.
Det är Sony, det är inte direkt otippat att du kommer att få se det där felet ett bra tag innan dom uppdaterar den drivrutinen. Förslagsvis, ta bort det eller stäng av tjänsten under tiden.

Misstänker att det gör att min laptop fryser sig så ofta

Permalänk
Medlem

@hispanonic: Stannar den utan anledning (inget dyker upp i loggboken) så har alltså inga program eller tjänster talat om för windows att dom håller på att krångla (och därmed logga i logboken). Då är det mer troligt att det är fel på hårdvara eller värmeproblem eller att batteri/ström glappar etc. Ta en koll efter andra saker i loggboken som är gula/röda. (Warning, Error, Crit)

Är det ändå så att du tror att det är den tjänsten, ja stäng av den och se om det hänger ihop.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

@hispanonic: Stannar den utan anledning (inget dyker upp i loggboken) så har alltså inga program eller tjänster talat om för windows att dom håller på att krångla (och därmed logga i logboken). Då är det mer troligt att det är fel på hårdvara eller värmeproblem eller att batteri/ström glappar etc. Ta en koll efter andra saker i loggboken som är gula/röda. (Warning, Error, Crit)

Är det ändå så att du tror att det är den tjänsten, ja stäng av den och se om det hänger ihop.

Jag ska kolla på detta.
Fel hårdvara, värmeproblem tror jag inte. Frysning började efter uppdateringen till Windows 10.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hispanonic:

Jag ska kolla på detta.
Fel hårdvara, värmeproblem tror jag inte. Frysning började efter uppdateringen till Windows 10.

Detta är tydligen ett ganska vanligt problem:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1399701-windows-10-frys...

Om man läser om VAIO och Windows 10 på nätet kommer det upp ett flertal artiklar där dem säger att Sony uppmanar att man ska avvakta med att installera Windows 10 till dem släppt ordentliga Windows 10 drivrutiner.

Har du möjlighet så gå tillbaka till Windows 8.1 om du nu vill slippa frysningar och eventuella andra problem.