Vilken färg på skrivbord syns damm minst på?

Permalänk
Avstängd

Vilken färg på skrivbord syns damm minst på?

Hej! Vet inte om jag kommit rätt men behöver hjälp med skrivbord. Så min fråga är
Vilken färg på skrivbord syns damm och skit minst på? Funderar på ett vitt eller grått, har ett svart just nu och fyfan vilken helvete det är.

Visa signatur

hj

Permalänk
Medlem

Tror inte du blir av med problemet - det bästa är nog att damma regelbundet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Jag tror på ett träfärgat. Har svart hemma (ser förskräckligt ut på nolltid!), och vitt på kontoret - ser inte lika hemskt ut, men ändå inte bra. Hade någonslags träfaner tidigare, och det såg helt OK ut.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Jag har två skrivbord hemma och ett på jobbet.
Ett som är blankt vitt, här ser man dammet lätt när det blir sådant där svart damm lager.
Ett som är grått träfaner och ett som är ved färgat träfander, dessa två syns inte dammet så lätt. Men syns lättare på det ljusare.

Med andra ord du vill nog ha någon sorts textur som träfaner och sedan mörkt på det men kanske inte kolsvart.

Permalänk
Medlem

Träfaner är nog bäst, köpte ett skrivbord med ekfaner och jag har inte dammat det på ett år ungefär, det syns ingenting!

Permalänk
Avstängd

@Baxtex: Vart köpte du det? kan du ta en bild på det?

Visa signatur

hj

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Tror inte du blir av med problemet - det bästa är nog att damma regelbundet

Absolut, dock syns det inte lika väl på träfärgade ytor.

Har själv ett svart skrivbord som jag dammar varje dag. Tyvärr ser man ju damm på det efter bara några minuter igen. Det är nackdelen med svarta möbler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundberg88:

@Baxtex: Vart köpte du det? kan du ta en bild på det?

Har enbart sunkig mobilkamera tyvärr, så det syns inget där. Det var detta jag köpte:

http://www.gerdmans.se/sv/dallas-h%C3%B6j-och-s%C3%A4nkbart-s...

Permalänk
Medlem

Vitt syns damm minst på.
Har bokträ själv och där syns damm mycket.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

@Lundberg88:

Kanske något grått skrivbord? Exempelvis något som ser ut som betong. Exempelvis något likt detta skrivbord. Annars kan man ju köpa en bänkskiva från Ikea i liknande stil/färg och sätta på ett par ben bara.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

@Lundberg88:

Kanske något grått skrivbord? Exempelvis något som ser ut som betong. Exempelvis något likt detta skrivbord. Annars kan man ju köpa en bänkskiva från Ikea i liknande stil/färg och sätta på ett par ben bara.

Du vet att du svarar en avstängd användare i en 3 år gammal tråd?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Du vet att du svarar en avstängd användare i en 3 år gammal tråd?

Haha, vad konstigt .. brukar sällan gå in på trådar annat än sådant som dyker upp i "Nytt i forumet"-rutan.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Tips är att köpa massivt trä, där syns dammet aldrig!

Jag vet, för jag är lat

Permalänk
Medlem

Alla min möbler är svarta + katter och man kan inte låta bli att småstäda 24/7.
Hade mörkare trä förut, Ek tror jag. Syndes aldrig damm.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Det fanns tidigare en typ av perstorpsplattor som hade ett mönster av gråa streck, de var omöjliga att kladda ner i skolan, alla streck, smuts, mm liksom bara försvann, genialiskt uträknat skulle jag vilja påstå även om det var fula som stryk...

'

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number