Wifi slutar fungera på laptop, bara sådär.

Permalänk
Medlem

Wifi slutar fungera på laptop, bara sådär.

Som sagt så har jag fått låna en surflaptop och nu har wifi i den lagt av.

Jag streamade livenyheter från Paris när terrordåden skedde då det hände, mitt i streamen så slutade internet i datorn att fungera. Jag försökte sätta igång wifi med knappen som finns på tangentbordet, fungerar inte. Försökte installera nya drivrutiner för nätverkskort, fungerar inte.
Dock så fungerar att koppla in nätverkssladd så det är bara wifi som är kajko.

Är det någon som har en idé hur man löser detta?

Modellen är en HP Pavilion g6

Tack på förhand

Visa signatur

| i5 2500k @4.3GHz | Noctua NH-D14
| Asus p8p67-m PRO| 8gb Corsair Vengance LP
| GTX 780 | Samsung 840 120gb| FD Define mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pung3n:

Som sagt så har jag fått låna en surflaptop och nu har wifi i den lagt av.

Jag streamade livenyheter från Paris när terrordåden skedde då det hände, mitt i streamen så slutade internet i datorn att fungera. Jag försökte sätta igång wifi med knappen som finns på tangentbordet, fungerar inte. Försökte installera nya drivrutiner för nätverkskort, fungerar inte.
Dock så fungerar att koppla in nätverkssladd så det är bara wifi som är kajko.

Är det någon som har en idé hur man löser detta?

Modellen är en HP Pavilion g6

Tack på förhand

Starta mobilitetscentret och testa starta wifi därifrån.Du skriver inget om operativsystem?

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

Starta mobilitetscentret och testa starta wifi därifrån.Du skriver inget om operativsystem?

Just det, kan ju vara värt att nämna. Windows 7 kör jag på nu.
Startade mobilitetscenter, ingenting där jag kunde välja med wifi.

Det har försvunnit i nätverksanslutningar också, finns alltså bara "anslutning till lokalt nätverk" där.

Visa signatur

| i5 2500k @4.3GHz | Noctua NH-D14
| Asus p8p67-m PRO| 8gb Corsair Vengance LP
| GTX 780 | Samsung 840 120gb| FD Define mini

Permalänk
Avstängd

@pung3n: Har du inte en ruta där det står starta trådlöst nätverk?

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

@pung3n: Har du inte en ruta där det står starta trådlöst nätverk?

Om du menar i mobilitetscenter så nej.
Dom rutorna jag har är ljusstyrka, ljud, batteri, bildskärm och synkkopplingar...

Jag har ju kunnat stänga av och sätta på det förut men allt som har med wifi att göra har bara försvunnit från datorn, skumt.

Visa signatur

| i5 2500k @4.3GHz | Noctua NH-D14
| Asus p8p67-m PRO| 8gb Corsair Vengance LP
| GTX 780 | Samsung 840 120gb| FD Define mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pung3n:

Just det, kan ju vara värt att nämna. Windows 7 kör jag på nu.
Startade mobilitetscenter, ingenting där jag kunde välja med wifi.

Det har försvunnit i nätverksanslutningar också, finns alltså bara "anslutning till lokalt nätverk" där.

Låter som wifi kortet sagt upp sig.Låna ett annat från någon du känner och prova.Kortet isig brukar vara enkelt att byta, en skruv och två kablar...(oftast).

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

Låter som wifi kortet sagt upp sig.Låna ett annat från någon du känner och prova.Kortet isig brukar vara enkelt att byta, en skruv och två kablar...(oftast).

Får kanske ta och göra det, har ju en laptop som skärmen är sönder på som bara ligger och skräpar, ska se om jag kan byta mellan dom.
Nåt jag bör tänka på när jag byter? Vill helst inte köpa en helt ny dator.

Visa signatur

| i5 2500k @4.3GHz | Noctua NH-D14
| Asus p8p67-m PRO| 8gb Corsair Vengance LP
| GTX 780 | Samsung 840 120gb| FD Define mini

Permalänk
Avstängd

@pung3n: Har du provat att högerklicka på nätverksikonen och välja felsök? När det gäller att byta kortet så tänk på att ladda hem drivisar till det du sätter i bara.Annars brukar det inte vara några problem.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

@pung3n: Har du provat att högerklicka på nätverksikonen och välja felsök? När det gäller att byta kortet så tänk på att ladda hem drivisar till det du sätter i bara.Annars brukar det inte vara några problem.

Nej, står att det inte hittar något fel. Men jag har hittat mitt gamla nätverkskort i andra datorn, så ska ta ut det och testa sätta in det nu.

Visa signatur

| i5 2500k @4.3GHz | Noctua NH-D14
| Asus p8p67-m PRO| 8gb Corsair Vengance LP
| GTX 780 | Samsung 840 120gb| FD Define mini