Permalänk
Skrivet av Rekl3M:

Ärligt talat så tror jag det är en grej med skärmarna helt enkelt. Jag har provat med en Native 60hz som du och upplever att det flyter mycket bättre än 60hz på min egna 120hz.

På min ser 60hz bedrövligt ut, vill inte ens veta av det!

Skulle inte vara någon skillnad alls mellan 60fps på en 144hz skärm och en 60hz skärm var vad jag hittade när jag googlade lite. Verkar inte vara många som upplever detta. Ingen aning vad det kan bero på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JanneDenSanne:

Skulle inte vara någon skillnad alls mellan 60fps på en 144hz skärm och en 60hz skärm var vad jag hittade när jag googlade lite. Verkar inte vara många som upplever detta. Ingen aning vad det kan bero på.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så har vi supersyn?

Permalänk
Skrivet av Rekl3M:

Eller så har vi supersyn?

Där har vi problemet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad du har för skärm?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Får man fråga vad du har för skärm?

Skrev faktiskt det längst ner BenQ XL2411T

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Lustigt för jag tycker 60fps är mer smooth på min TV än det är på datorskärmen. Tex Fallout 4 i 60fps är extremt jobbigt att spela. Men lira Batman : Origins på TVn i 60fps är ingen fara.

Kan också tycka att det känns mer smooth på TVn än på datorskärmen ibland. Men att jämföra Fallout 4 på datorskärmen med Batman på TVn är nog ingen bra ide. Fallout 4 har jättemkt problem med stuttering så det spelet är inte smooth i 60fps om du inte pillat mkt med inställningar. Jämför samma spel på samma maskin om du ska jämföra displayer.

Permalänk

Har inte hittat någon lösning, har lekt runt lite med olika inställningar på skärmen, t.ex. att stänga av AMA, men har inte något som hjälpt.

Permalänk
Skrivet av JanneDenSanne:

Har inte hittat någon lösning, har lekt runt lite med olika inställningar på skärmen, t.ex. att stänga av AMA, men har inte något som hjälpt.

Jag har samma problem som dig, införskaffade mig en freesync skärm för att slippa allt vad ryck och stutter heter. Men när fpsen dippar ner till 60 känns se väldigt ryckigt, precis som att bilden inte riktigt hinner med. Förstör totalt hela meningen med att ens ha freesync?

Skickades från m.sweclockers.com