BenQ XL2411Z "No signal detected"-problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

BenQ XL2411Z "No signal detected"-problem

Har köpt en ny skärm (BenQ XL2411Z). När jag igår kopplade upp skärmen till datorn stöter jag på ett problem. Efter en stund (ca 1 min) sätts skärmen i viloläge och meddelandet "No signal detected" kommer fram. Jag har ett Geforce GTX 960 i datorn och skärmen är ikopplad via DVI-DL.

Detta sker när jag har:

1. HDMI-sladd till TV:n ikopplad. (I moderkort eller grafikkort spelar ingen roll)
2. HDMI-sladd till TV:n urkopplad.

3. Det som är konstigt är att om jag har HDMI-sladden ikopplad men går in i grafikkortsinställningarna och bockar ur TV:n som bildskärm och låter BenQ-skärmen vara kvar, då verkar det fungera. Detta är ju dock problemet, jag vill kunna använda båda då jag ser på serier/film på TV:n och spelar på BenQ-skärmen.

Har uppdaterat alla drivrutiner och laddat ner BenQ's egna program Display pilot. Där syns bara BenQ-skärmen när jag gör som i alt. 3.

Vill till sist tillägga att jag inte är superduktig på alla teknikaliteter så säg gärna till om jag glömt att ta med någon väsentlig information.

EDIT:

Har nu testat att dragit ur HDMI-sladden innan jag startar datorn och då fungerar allt normalt. Vill dock kunna ha den i för att kunna använda TV:n också. Har inte utökat skrivbordet till både datorskärm och TV utan vill ha identisk bild på båda.

Vänliga hälsningar,
Edvin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2011

https://i.gyazo.com/cc0743387844906999e14abb2937af1b.png du har alltså gjort det där?

Det kommer inte ske på automatik då HDMI går före DVI.

Dator: Intel I5 3570k 4.2Ghz | GTX 660 SLI | MSI Z77A-G45 | Corsair 16GB | 128GB SSD | R4 Fönster | Evga SuperNova G2 750 |
Skärmar: BenQ 24 120Hz | Asus 24 144Hz |
Tangentbord/Mus/Lurar: Ducky SHINE 3 TKL MX Red | Sensei | Sennheiser PC373D |
Tillbehör: Ducky Wrist Rest | SteelSeries QcK+ | Telefon: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Relive:

https://i.gyazo.com/cc0743387844906999e14abb2937af1b.png du har alltså gjort det där?

Det kommer inte ske på automatik då HDMI går före DVI.

@Relive

Nej, där har jag Duplicate. Är också så jag önskar ha det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Löst

Glömde skriva att jag löst problemet.

Provade att bara ha skärmen ikopplad vid uppstart. Ställde in alla inställningar i grafikkortsinställningarna, då fungerar allt som det ska med skärmen. Sedan kopplar jag in HDMI när datorn är igång och då löste sig allt. Har 'duplicate' och tv'n blir sekundär.

God jul!!

Skickades från m.sweclockers.com