Amerikanska Nintendo 64 spel?

Permalänk
Medlem

Amerikanska Nintendo 64 spel?

Hade tänkt köpa ett Amerikanskt/Japanskt Nintendo 64 och sälja av mitt europeiska då jag tycker det är mycket mer värt att spela i 60hz istället för 50! Spelen blir så mycket mer roligare!

Men finns det några affärer som säljer Amerikanska Nintendo 64 spel? (Online)
Eller måste man kolla efter annonser på tradera, blocket osv och hoppas på tur?

Frakten blir ju så dyr ifall man ska köpa ifrån Ebay!

Permalänk
Medlem

Du kan ju prova Retrospelbutiken http://retrospelbutiken.se/
På SNES avdelningen fanns det spel med USA i listan.. hittade tyvärr inga på N64.
Men kommer ju säkert in nya efterhand.

Permalänk
Medlem

@Alpha77: Får vi hoppas på.. Frakten är för himla dyr ifrån USA!

Permalänk
Medlem

@Kappa123 Eller så gör du som jag gjort. Köp en adapter så du kan koppla in N64-kontrollern till datorn. Då kan du spela alla spel du vill via emulator Jag har gjort så och det fungerar klockrent! Drar över det till TVn så ja slipper sitta vid datorn och spela!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B660-F | Intel Core i5 12600K | Noctua NH-D15 chromax | Kingston Fury Beast DDR5 4800MHz 32GB CL38 | MSI RTX 3070 Gaming Trio X | Corsair RM750X 750W | Corsair Obsidian 4000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fexxx92:

@Kappa123 Eller så gör du som jag gjort. Köp en adapter så du kan koppla in N64-kontrollern till datorn. Då kan du spela alla spel du vill via emulator Jag har gjort så och det fungerar klockrent! Drar över det till TVn så ja slipper sitta vid datorn och spela!

Ja, man kan göra så men det är inte rätt.

Det är en speciell känsla att spela på en originalkonsol med originalspelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fexxx92:

@Kappa123 Eller så gör du som jag gjort. Köp en adapter så du kan koppla in N64-kontrollern till datorn. Då kan du spela alla spel du vill via emulator Jag har gjort så och det fungerar klockrent! Drar över det till TVn så ja slipper sitta vid datorn och spela!

Oh god.. inte samma sak på något sätt! ska vara tjock TV och sittandes på golvet och lira goldeneye splitscreen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag kontrollerar Tradera, Ebay och Loading.se minst 2ggr i veckan.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Du kan ju köpa en japansk enhet funkar att spela amerikanska spel på dem också med en enkel mod .
Japanspel spel säljer väl sådana för runt 300kr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Du kan ju köpa en japansk enhet funkar att spela amerikanska spel på dem också med en enkel mod .
Japanspel spel säljer väl sådana för runt 300kr..

det är en bra lösning och de kan väl också skicka ut RGB? eller iallafall moddas otroligt enkelt för att göra det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.