Utskrift i landskapsläge via CSS (Internet Explorer)

Permalänk

Utskrift i landskapsläge via CSS (Internet Explorer)

Jag försöker få en webbsida att skrivas ut i landskapsläge, men det funkar inte i Internet Explorer 11. Nån som har tips? Jag har googlat men hittar inget vettigt som funkar i just IE.
Tips mottages tacksamt!

@page { size: landscape; }

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk

@oRBIT2002: Screenshot och paint?

Permalänk
Medlem

Det ställer man som användare in själv genom att när man öppnar "Skriv ut"-dialogen välja skrivarinställningar och sen byta layout till landskap. Det går inte mig veterligen ställa in det som standard med CSS.

EDIT: Här finns lite information om ämnet: http://css-discuss.incutio.com/wiki/Print_Stylesheets#The_.40....

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Det finns css-inställningar för landskapsläge i de situationer man inte vill att användaren ska (eller kan) pilla i utskriftsinställningarna.
De verkar dock funka väldigt olika mellan webbläsare i skrivande stund.
Min lösning blev istället att rotera allt innehåll, problemet löst.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,