Frågor kring strategi för mobil-app på flera marknader

Permalänk

Frågor kring strategi för mobil-app på flera marknader

Hej!

Jag utvecklar en app (Unity för IOS och Android) som erbjuder anpassat innehåll för olika regioner och språk.

Nu undrar jag om det är bäst att lansera olika versioner av appen på de respektive marknaderna, eller om det är bättre att ha endast en app som man sedan ändrar defaultinställningarna på beroende på var den används någonstans.

Rimligtvis är det enklast att bara utveckla och uppdatera en enda app. En fördel med olika versioner är möjligheten att göra mer omfattande ändringar för de olika regioner.

Vilka fler för- respektive nackdelar finns med två alternativen?

Finns det ytterligare alternativ?

Vad är bäst ur App store optimization?

Är det någon skillnad för IOS och Android butikerna?

Den enskilt viktigaste frågan ovan är att jag vill ha svar på hur det påverkar App store optimization. Men jag är givetvis tacksam för alla funderingar och svar.

Permalänk
Medlem

Vad är det för app? Du kan lösa det genom att bara köra på en enda app sen får användaren välja region eller liknande. Nu kan jag inte så mycket om detta men jag har sett andra appar köra med det upplägget.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av alteam:

Vad är det för app? Du kan lösa det genom att bara köra på en enda app sen får användaren välja region eller liknande. Nu kan jag inte så mycket om detta men jag har sett andra appar köra med det upplägget.

Det är en slags pekbok för barn. Motiven är i stort sett samma för alla regioner med vissa undantag, men ljudfilerna som berättar vad motiven föreställer varierar från region till region.

Mest undrar jag hur det påverkar ASO. Tex vad rankar högst 1000 nedladdningar i Sverige jämfört med 10 000 nedladdningar globalt?

Skickades från m.sweclockers.com