Gamla tv program ni vill se ny tappning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Gamla tv program ni vill se ny tappning

Tjopiliho!
Kom och tänka på gamla tv program som sändes på -90 tidigt -00 tal eller tidigare också givetvis,
vi har redan sett På rymmen och Gäster med gester vilket jag inte fastande för riktigt.

Hur skulle era favoriter klara sig i ny tappning idag tror ni?
De programen jag skulle vilja se är Nu eller aldrig och Mullvaden.

Snabb info:
Nu eller aldrig...ställas inför sina fobiler mot en summa pengar klarar de utmaning "vinner dom pengarna".
Mullvaden...ett gäng som får massa uppdrag och då är det en som ska sabotera uppdragen under spelet gång och en efter en åker ur allt eftersom.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 660|Corsair DDR4 2x8GB|520GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|Iphone SE 64GB|HTPC|Raspberry Pi B+/3

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

*Tråd flyttad*
/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

En ordentlig satsning på Blåsningen hade varit riktigt kul. Klassikern med Anders Limpar och tidsresan är ju bara så skön, och så även de med Peter Settman och Adam Alsing.

3570k @ 4,4 // Zotac 980 ti Amp Edition // 16GB DDR3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Jul 2013

jag skulle vilja se en fortsättning på stargate serien alla tre men speciellt stargate universe. sen vill jag se mer startrek men det kanske bara är jag detta är inte i ny tappning såklart men känns som att åtminstone start gate serierna alldrig fick något riktigt slut som stargate universe tex

Jag har en dator :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2001

Teskedsgumman.
Tårtan.
Hylands Hörna.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jul 2004

Sigma hade varit nåt, sug på den ni alla youngsters

Asus Z87-A / Intel Core i5 4690K / 2x 4 GB Corsair Ballistix Sport / Kingston 120GB SSDNOW 300 / Gigabyte GTX 750Ti OC 2gb / Asus VG248

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av john00133:

jag skulle vilja se en fortsättning på stargate serien alla tre men speciellt stargate universe. sen vill jag se mer startrek men det kanske bara är jag detta är inte i ny tappning såklart men känns som att åtminstone start gate serierna alldrig fick något riktigt slut som stargate universe tex

Håller med om Stargate Universe, som blev så sågad i första säsongen men tog sig rejält i andra. Där skulle jag vilja se en fortsättning. Gillade även Firefly serien som var alldeles för kort. Vad gäller Star Trek så ska det komma en ny serie med premiär 2017.

New Star Trek Series Premieres January 2017:
http://www.startrek.com/article/new-star-trek-series-premiere...

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

månbas alpha, (engelsk titel: space 1999)

....

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003

HBO-serien ROME från 2005. Troligtvis detta årtusendes bästa serie. Alla kategorier

|| SWECLOCKERS.COM || uberklass@sweclockers.com ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Kom och tänka på MacGyver skulle vara rätt coolt, misstänker dock att de kanske inte blir riktigt samma wow känsla nu som då.

@Skruvis
Ika i rutan.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 660|Corsair DDR4 2x8GB|520GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|Iphone SE 64GB|HTPC|Raspberry Pi B+/3

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Überklass:

HBO-serien ROME från 2005. Troligtvis detta årtusendes bästa serie. Alla kategorier

Definitivt! Serien lär väl ha lagts ner för att den var för dyr. Två säsonger till var väl planerade? Ruggigt bra serie faktiskt.

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

Jag hade velat se en riktigt välproducerad nyversion av Tripoderna (The Tripods), den gamla goa BBC-serien som skrämde skiten ur mig när jag var en liten parvel.

Jag vill ha bra grejer, ingen fullständig besvikelse som t.ex nyversionen av V. Så det kanske är bäst att låta britterna fixa det även denna gången...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av sp1k3n:

Håller med om Stargate Universe, som blev så sågad i första säsongen men tog sig rejält i andra. Där skulle jag vilja se en fortsättning. Gillade även Firefly serien som var alldeles för kort. Vad gäller Star Trek så ska det komma en ny serie med premiär 2017.

New Star Trek Series Premieres January 2017:
http://www.startrek.com/article/new-star-trek-series-premiere...

SGU var bra, tyckte jag i alla fall, synd att det las ned efter bara 2 sesonger, blev ju en rejäl cliffhanger där på slutet, då de skall försöka fly från den fientliga galax de var i, och hela besättning frös ned sig, för att spara på mat och energi.
Vill gärna se en fortsättning på det..

Och en ny StarTrek serie, wow, ska bli intressant att följa.
Men här i Sverige verkar ju ingen kanal vilja visa StartTrek numera, blir väl som vanligt, man får vara lite olaglig, och ladda hem det från internet, lol..

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av serpent29:

SGU var bra, tyckte jag i alla fall, synd att det las ned efter bara 2 sesonger, blev ju en rejäl cliffhanger där på slutet, då de skall försöka fly från den fientliga galax de var i, och hela besättning frös ned sig, för att spara på mat och energi.
Vill gärna se en fortsättning på det..

Och en ny StarTrek serie, wow, ska bli intressant att följa.
Men här i Sverige verkar ju ingen kanal vilja visa StartTrek numera, blir väl som vanligt, man får vara lite olaglig, och ladda hem det från internet, lol..

Det finns en kanal som sänder Star Trek Enterprise här i Sverige och det är FOX. De har sänt hela serien om igen flera gånger och i morron fredag 15:25 börjar de om med avsnitt 1, säsong 1, Broken Bow.

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av MBY:

Definitivt! Serien lär väl ha lagts ner för att den var för dyr. Två säsonger till var väl planerade? Ruggigt bra serie faktiskt.

Rome var väldigt bra. Jag var bara besviken på att endast ett stort fältslag visades. Fast det var väl ett ekonomiskt problem. Serien innehöll en del historiska felaktigheter och anakronismer, men de störde mig inte så mycket.

En annan serie som fick ett alldeles för tidigt och abrupt slut var Carnivàle.

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av sp1k3n:

Det finns en kanal som sänder Star Trek Enterprise här i Sverige och det är FOX. De har sänt hela serien om igen flera gånger och i morron fredag 15:25 börjar de om med avsnitt 1, säsong 1, Broken Bow.

Hmm, en kanal jag inte verkar kunna få från min leverantör av tv (Viasat).
Man måste tydligen köpa ett helt paket av kanaler från tex Boxer för att få den, blir lite dyrt för en kanal, lol.

Att de visar samma serie gång på gång blir man väl lite less på efter ett tag, tycker de borde växla till någon av de andra istället, men de kanske bara köpt in Enterprise serien, och sträckvisar den så länge de kan, lol.
Sen att de visar lite StarTrek nu, är ju ingen garanti för att de tar in den nya serien när den kommer, kan ju bli någon annan kanal som köper in den serien..

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2008

Hmm, rent spontant så typ Firefly skulle vara riktigt fint.

| Asus P9X79 PRO | Intel i7 3820 | CM Hyper 212 EVO | Corsair Vengeance LP 16GiB @ 1600MHz | nVidia GeForce GTX Titan Black | Intel X-25 G2 160GB + Intel 535 256GB + Samsung 850 EVO 500GB | Corsair AX850 | Thermaltake Core P3 | EIZO S2411W |

7950GX2 > GTX 8800 Ultra > 3870 > 4850 CF > 5870 > GTX 580 > GTX 680 > GTX 770 > GTX 970 > GTX Titan Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Här är ditt liv. Söndagsöppet.

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Corsair TX 650W - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H