CoolIT Vantage A.L.C. bra eller dålig processor kylning?

Permalänk

CoolIT Vantage A.L.C. bra eller dålig processor kylning?

Jag har ganska dålig koll på vattenkylning utöver EKB, fick denna kylning på en dator jag köpte, är den bra eller dålig? Finns det något värde i att sälja den? Eller ska jag bara slita bort den och köra på stockkylare?

Länk till produkt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=546827

Permalänk

den låg på ~900-1000:- nånting vid release 2010 så den kanske är värd några hundralappar begagnad.

den fick iaf ganska bra mottagande när den kom av guru3d iaf för att vara relativt tyst och ändå klara att hålla cpu ganska sval
http://www.guru3d.com/articles-pages/coolit-alc-vantage-revie...

skulle säga att den troligen är 10.000ggr effektivare än stockkylare alla dagar i veckan. speciellt intels stockkylare som varit under all kritik ända sedan C2D tiden hur det är med AMD vet ja inte men troligen ingefär samma kan ja tro.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Rouge of Darkness:

Tacksam för svar! Så att begära 300kr för den är inte orimligt? Eller är jag ute och cyklar?

Permalänk
Skrivet av legoninja:

@Rouge of Darkness:

Tacksam för svar! Så att begära 300kr för den är inte orimligt? Eller är jag ute och cyklar?

beroende på hur gammal den är men är den från 2010 är den nog i slutet på sin livstid då lager osv i pumpen troligen börjar bli slitna kan inte tänka mig att det lämnas mer än max 1-2år garanti på dessa och den har garanterat gått ut iaf då den troligen inte sålts på några år iom att den inte äns finns kvar på deras egen hemsida längre.

skulle nog säga 100-200:- med frakten inräknad som reservdelsdonator eller något kanske jag skulle iaf inte chansa och köpa den som primär kylning till min dator.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows