Skapa rich media ads såsom spotify takeovers?

Permalänk
Medlem

Skapa rich media ads såsom spotify takeovers?

Hej! Jag har fått ett arbetsprov till en praktikplats som går ut på att göra en spotify takeover. Problemet är att de aldrig nämn att man måste kunna java, html5, rich media ads, third party tags osv (vilket är helt nytt för mig, kan bara gamla html/css), utan bara sagt att man ska kunna photoshop. De ger mig nu en uppgift där de enda specs jag får är en länk till denna sidan: specs

De nämner inte vilket program man använder, vad jag ska länka till, vilket format det ska skickas in i eller någonting. Genom att googla i ca 4 timmar fann jag hur man kunde tilldela funktioner till bilder i Adobe Edge så som en spotifylänk, men då måste alla bilder och två javascript befinna sig i samma mapp som den färdiga html-filen för att länkningen ska fungera. Är det så dom vill ha det eller? Ska jag zippa hela mappen och skicka till dom eller är jag helt ute och cyklar då? Jag förstår verkligen ingentinmg och är rädd att förlora min plats som kandidat om jag kan för lite. Är det någon som vet hur jag bör göra eller över huvudtaget vad det är de vill ha från mig?

Mvh, student med panik