Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Ny skärm blir varm

Haft min Asus PG27AQ i två dagar. Känns som att skärmen producerar en hel del värme, endå sitter jag i källaren. Känner jag med fingret under den nedre kanten på skärmen så är det ju glödhett. Inte så att man bränner sig nej, men ska det vara så varmt? Blir skärmen varmare om man har G-Sync igång? Testade att stänga av det nu ska se om det blir någon skillnad. Jag har knappt spelat något heller för den delen mer än Football Manager än så länge. Testkörde GTA V i nån kvart.

Verkar vara fler som haft detta problem med Rog Swifts, typ PG278Q m.fl. Räknas detta som "defekt", eller är det normalt? Jag vet att skärmar kan bli varma om man kör med dem länge men jag tycker endå att jag låtit den vila ett tag då och då och det är inte så att jag hårdkör skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chalmers
Registrerad
Sep 2013

@daroo: Var har du köpt den ifrån? Du kan ju kolla med deras support och se om de haft något liknande, alternativt om de kan ta sig en titt på den. Är inte så insatt i skärmar men kan inte tänka mig att de borde bli särskilt varma.

Det skulle kunna vara g-syncmodulen som blir varm, men som du säger så borde ju någon i debatten g-sync vs freesync ha nämnt det.

The only difference between fooling around and science is writing it down. - Adam Savage, Mythbusters

Nuvarande dator: i5 4760k @4,3 GHz, 1.24 V, Gigabyte z97mx-Gaming 5, 16 GB ADATA XPG@Stock, Samsung 850 Evo & 840 Evo, EVGA GTX 980Ti SC@Stock, be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze, Fractal Design Node 804

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Det låter absolut som ett fabriks fel, visst att den drar ~90w vid drift men så varm ska den ändå inte bli.
Ta kontakt med stället du köpte skärmen eller direkt med skärmtillverkaren för få byta ut den.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 660|Corsair DDR4 2x8GB|520GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|Iphone SE 64GB|HTPC|Raspberry Pi B+/3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Köpte den från Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderköping
Registrerad
Jun 2005

Nu har jag iofs en Asus PB278Q, men min blir knappt ljummen. Eller ja, den har nog rumstemp.

GA-Z68AP-D3 | i2500k @ 4.5GHz, Hyper 212 Plus | 340GB SSD | 8GB ram | EVGA GTX 770 | XFX Pro 650w, bytt fläkt | Asus MG279Q | Creative Xtremegamer | Dynavoice S-61, Challenger M-65 EX, Challenger C-5 EX, XTZ 99 W8.16, Yamaha RX-V375 | Philips Fidelio M1 | S7 Edge

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Min skärm blir rätt varm, inte het som du säger men man känner att den är varm iaf. Jag har inte brytt mig, men om det är glödhett där nere så är det bara att säga till inet!

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24", Func KB-460, Mionix Naos 7000, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Steelseries QCK XXL

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Kan den vara defekt eller något? En sak jag lade märke till när jag öppnade lådan var att stativet redan var monterat, i manualen som följde med(bilder som beskriver hur man ska göra) så är första steget att man ska skruva dit stativet. Har jag fått nåt jävla "butiksuppvisningsexemplar"? I så fall köper jag aldrig något igen från Inet. Eller monterar ASUS dit dessa stativ själva, hur brukar det vara? Vill minnas att min skärm från Acer fick jag montera dit det själv.