Hur ska jag tolka min Google Analytics data?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Hur ska jag tolka min Google Analytics data?

Jag försöker integrera Google Analytics i mitt projekt där jag har många subdomäner. Jag har satt upp ett filter som visar mina subdomäner som jag vill ha:

Allt är i sin ordning, men. Jag är bara lite osäker att tolka datan så jag kan använda den för att ta ut den genom deras API och visa på deras adminpaneler. Datan jag får hämta ligger under Beteende > Webbplatsinnehåll > Alla sidor . Där kan jag bara se följande kolumner:

Sidvisningar Unika sidvisningar Gen. tid på sidan Ingångar Avvisningsfrekvens % utgång Sidvärde

Kan man tolka det som att det är ett unikt besök under "unika sidvisningar" eller tänker jag helt fel nu? Samt ett "vanligt" besök under "Sidvisningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2013

"Sidvisningar" är hur många gånger just den sidan hämtats på just den dagen.
Exempel: om Pelle trycker sig in på Sida A, sen till Sida B, och sen till Sida A igen så får Sida A totalt 2 sidvisningar av detta, eftersom att Pelle tryckt sig in på Sida A 2 gånger.

"Unika sidvisningar" är antalet besökare som har besökt den sidan just den dagen.
Exempel: om Pelle trycker sig in på Sida A, sen till Sida B, och sen till Sida A igen så får Sida A totalt 1 unik sidvisning av detta, eftersom att Pelle bara räknas som en besökare oavsett hur många gånger han trycker sig in på sidan under dagen.