Permalänk
Inaktiv

Starwars

Jag hade tänkt börja kolla på starwars filmerna! Och undrar om man ska kolla i ordning dvs. 123456 eller 456 123. Måste veta! Filmkväll ju

Permalänk
Medlem

Finns bara 3 star wars filmer, och den tredje kan diskuteras ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon251807:

Jag hade tänkt börja kolla på starwars filmerna! Och undrar om man ska kolla i ordning dvs. 123456 eller 456 123. Måste veta! Filmkväll ju

4,5,6 sen 1,2,3 är vad som rekommenderas. Bl.a. för att det finns en del som avslöjas om vad som kommer att hända i 4,5,6 om man börjar med 1,2,3.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk

456 sen 123

Permalänk
Skrivet av anon251807:

Jag hade tänkt börja kolla på starwars filmerna! Och undrar om man ska kolla i ordning dvs. 123456 eller 456 123. Måste veta! Filmkväll ju

Jag tycker det är roligare att se dem händelsernas ordning dvs. från 1-6 men många andra vill se dem i utgivningsordning vilket är 4-6, 1-3 finns visst även en rekommendation på att man ser 4-5, 1-3, 6

http://skrolla.se/den-okanda-ratta-ordningen-att-se-star-wars...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag tittade nyligen igenom dem 1-6. Det är i mitt tycke den mest logiska ordningen om man sett dem tidigare. Om man inte sett dem tidigare så är 4-6 och sedan 1-3 att föredra.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Jag gör som dom flesta av er säger! Jag kör på 4-6, 1-3 Tack!

Permalänk
Avstängd

Du ska bara se 4-6, sen finns det inget mer att se

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Jag som klockar in på 31 bast, och skämmes inte sett dem än, men börjat beta igenom dem nu, kör 4-6 sedan 1-3.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

4-5 sen 123 och sist 6 för bäst story!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

4-5-6
Sen kan man se 1-2-3 i utbildningssyfte, för att se hur man inte ska göra film...

Permalänk
Medlem

1-2-3-4-5-6-7 tycker jag.
Prequels 1-3 får lite väl mycket hat tycker jag, visst är dom långt ifrån perfekta, men det är bra och underhållande.
4-5-6 Lever mycket på nostalgin. Jag tror folk "kommer ihåg dom" som att de är bättre än vad de är. Men trots det så är 4-5-6 riktigt bra filmer och bästa trilogin.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Gud vad !FJANTIGA! många är. 1-3 är helt klart sevärda även om de inte är jämförbara med originaltrilogin. Revenge of the sith(3an) är dock sjukt underskattad och faktiskt bra och de som säger annat gör det bara för att vara hipster. Det finns någonting som kallas "machete-ordningen" och jag har hört att den är bäst. Den ordningen ska jag använda mig av nästa gång jag har marathon. http://www.nomachetejuggling.com/2011/11/11/the-star-wars-sag...
Annars är rekommenderar jag 4,5,6 och sedan 1-3

Ha det gött

Visa signatur

I have come here to chew bubblegum and kick ass....... and i´m all out of bubblegum

Permalänk
Medlem

Först 4-5 som intro med en bra plot twist på slutet
Sen 2-3 som en tillbakablick som förklarar twisten
Sist 6 som ett avslut på den historien.

Kallas för "Machete Order"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp4rkcykel:

Gud vad !FJANTIGA! många är. 1-3 är helt klart sevärda även om de inte är jämförbara med originaltrilogin. Revenge of the sith(3an) är dock sjukt underskattad och faktiskt bra och de som säger annat gör det bara för att vara hipster. Det finns någonting som kallas "machete-ordningen" och jag har hört att den är bäst. Den ordningen ska jag använda mig av nästa gång jag har marathon. http://www.nomachetejuggling.com/2011/11/11/the-star-wars-sag...
Annars är rekommenderar jag 4,5,6 och sedan 1-3

Ha det gött

Jag har egentligen inget emot en historia om ursprunget, det är snarare hur de är genomförda som stör mig.

Prequel-trilogin är en serie filmer där allt som händer är en serie av rena slump-ögonblick, de mer eller mindre snubblar sig hela vägen från liten Anakin till Vader. Större delen av historien berättas av karaktärer och hologram, istället för att faktiskt visa saker som händer, genom hela ep 2 och 3 berättar Obiwan och Anakin om alla fantastiska saker de gjort, alla de gånger Anakin räddat Obiwan i knipa, men vi får aldrig se några av dessa fantastiska äventyr som hade varit rätt intressanta att se, för att se Anakins utveckling som Jedi. Det finns en hel del märkligheter och rena motsägelser till original-trilogin, vilket är märkligt då man rent krasst har ett facit i handen och ändå svarar fel. Visuellt sett så har prequel-trilogin åldrats hårdare än originaltrilogin tack vare den fullständiga övertron på CGI, inte en scen förekommer där det inte lagts lager på lager med visuella effekter som redan nu ser riktigt föråldrade ut.

Jag hade gärna sett en remake på prequel-trilogin, med lite mer handling i bild istället för att få det berättat för mig av datoranimerade karaktärer och hologram.