CI Plus key fail - Philips 55pft630/12

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Mar 2009

CI Plus key fail - Philips 55pft630/12

Tjenare!

Köpte en ny tv på black friday. Hängt upp den på väggen och den har fungerat felfritt sedan i onsdags (flyttat så den har legat i kartong i några veckor).

Enligt min tjej har den startat och stängt av sig själv ett par gånger. Idag när jag startade den och skulle titta på tv står det "kanal inte installerad" och en röd box med texten "CI plus key fail..."

Det går att söka efter analoga kanaler, men de blir inte sparade, så man får alltså söka efter kanalerna man vill titta på för stunden. Men trots att den hittar en kanal står det "kanal inte installerad", även fast programmet rullar på i bakgrunden.

Har provat återställa TVn, installera om allt, ryckt ut strömkabel samt antennkabel men problemet kvarstår.

Vad ska man göra? Hårdvaru- eller mjukvaru-fel? Skicka in den nu i juletider?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av christAfer:

Tjenare!

Köpte en ny tv på black friday. Hängt upp den på väggen och den har fungerat felfritt sedan i onsdags (flyttat så den har legat i kartong i några veckor).

Enligt min tjej har den startat och stängt av sig själv ett par gånger. Idag när jag startade den och skulle titta på tv står det "kanal inte installerad" och en röd box med texten "CI plus key fail..."

Det går att söka efter analoga kanaler, men de blir inte sparade, så man får alltså söka efter kanalerna man vill titta på för stunden. Men trots att den hittar en kanal står det "kanal inte installerad", även fast programmet rullar på i bakgrunden.

Har provat återställa TVn, installera om allt, ryckt ut strömkabel samt antennkabel men problemet kvarstår.

Vad ska man göra? Hårdvaru- eller mjukvaru-fel? Skicka in den nu i juletider?

Skulle vänta tills efter jul eller kolla om det finns någon uppdatering att ta ner till den.

Edit:
http://www.philips.se/c-p/55PFT630_12/6000-series-ultratunn-l...

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: HyperX FURY Black Series 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 850 Evo M.2 500Gb CPU: I7-6700K, Kylning: Noctua NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, Mus: RGB Glaive, Tangentbord:
Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT , Monitor: ACER XG270HU / ASUS VG248QE
Surfplatta: Note 10.1 Tab, Telefon: Nokia 8
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb