Project Nix by Zizzk - Vattenkylt mATX
Då var det dags att sätta igång bygget!
Jag heter Mattias och är 17 år. Jag har byggt lite datorer förr men aldrig med vattenkylning vilket har varit en "dröm" sedan länge tillbaka. Jag lanar mycket vilket har gjort mig irriterad på min 17 kilos atx dator. Jag kände att det var dags att upfylla drömmen och vattenkyla och för att underlätta mitt lanande köra mATX. Nu vid julen passade det perfekt att önska sig presentkort. Jag kommer att sätta in en 240mm radiator i toppen och en 120mm radiator vid sidan av chassit. Jag ska använda mjuk slang som också kommer ha en väldigt stor ytterdiameter. Kommer bli tufft i det lilla chassit men med tålamod så går det mesta.
Edit: Som ni ser i loggen så har jag använt mig av en 3D-skrivare för att göra detaljer och reservdel då jag råkade borra sönder brickan jag har strömbrytaren i. Skulle ni också vara i behov av att 3D-skriva något till erat bygge så har jag ett UF företag där jag kan göra i princip vad som helst. Vår Facebook sida har ni HÄR.
EVGA GEFORCE 970 4GB ACX 2.0 (tillåter borttagning av kylare)
Intel i5 6600k skylake
Fractal Design Integra M 750W
HyperX Fury 2666MHz 16GB 4x4
Samsung 850-Series EVO 250GB
Corsair Air series SP120 Quiet edition 2-pack
EK-FC970 GTX ACX - Nickel
Slang, PrimoChill 19/13mm -Crystal Clear 3m
Reservoar, EK-XRES 140 Revo D5 PWM med pump
EK-ACF Fitting 13/19mm - Black
EK-AF Angled 90° G1/4 Black
EK-CoolStream SE 120 (Slim Single)
EK-CoolStream SE 240 (Slim Dual)
LED 3mm TWIN ULTRA WHITE

Jag har då tänkt att vitlackera de två kylare som sitter på moderkortet runt processorn, har inte besämt mig om jag ska lacka kylaren med "MSI" på också. Jag är även lite sugen på att vitlackera kylarna till minnena men har inte bestämt mig än. Ni som läser detta får gärna komma med tips och idéer
De två kylarna runt processorn