Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Maj 2003

Billig (men vettig) BD-spelare

Jag har idag en Samsung nånting blurayspelare, som jag köpte bara för att ha NÅNTING att spela blurayskivor med när jag kastade ut tjock-TV:n för några år sedan.
Hur som helst är denna spelare rätt långsam och ibland hänger den sig och man behöver starta om den och ibland vill den inte skicka in skivan osv. Kort och gått är den lite strulig.

Funderar nu på att skaffa en ny som funkar lite bättre. Billigare är bättre, så länge den funkar bra. Vill helst inte betala mer än ca 1500kr.

Jag är inte någon finsmakare och tycker väl eg att den jag har är helt okej bortsett att den är lite strulig, så det behöver inte vara något märkvärdigt.
Jag kollade lite på tex Panasonic DMP-BDT373. Den har DLNA, Miracast, inbyggt Wifi och det mesta jag kan tänka mig att jag skulle vilja ha (och lite till).
Kan det vara ett vettigt alternativ?

Finns det billigare alternativ som kan vara vettiga?
3D och uppskalning till 4K behöver inte finnas. Om den gör ett hyfsat jobb att visa DVD-skivor är det ju trevligt. Den jag har nu ser inte superkul ut med DVD-skivor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007

Das Haus, det bästa inom House.

| ASRock X370 Gaming Pro Fatal1ty | Ryzen 1700@4Ghz | 32GB Corsair DDR4 3200 | MSI 1080ti Gaming X | Intel 600p 1TB M.2 SSD | Dell UP3017 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Om du klarar dig utan wifi så kan jag rekommendera den jag kör med: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2438028

Stationär: Asus ROG Strix Z270H Gaming | Intel Core i7 7700K @ 4,2GHz | EVGA GeForce GTX 980 SC | Corsair Vengeance LPX 16GB @ 3000MHz | Samsung 850 EVO SSD 500GB | Corsair RM750X | Fractal Design Define R5
Tillbehör: AOC G2460PG, QPAD MK-50, QPAD 8K Optical, Kingston HyperX Cloud II, Asus RT-N56U
Laptop: Asus N751JK | Intel Core i7 4710HQ @ 2,5GHz | NVIDIA GeForce GTX 850 M | 8GB RAM @ 1600 MHz | Intel 335 SSD 240GB
HTPC: Asus Sabertooth Z77 | Intel Core i5 3570K @ 3,4GHz | Corsair Vengeance 8GB @ 1600MHz | Intel 335 SSD 240GB | Corsair CX750M | Fractal Design Define R4
Spelkonsol-hörnan: Sony PlayStation 4 Pro | Microsoft Xbox One S | Nintendo Switch |  LG 70UH700V | Denon AVR-X1000 | Cerwin Vega VE-8F | DALI Sub E-9F

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Maj 2003

Jo, jag har redan kollat på prisjakt och läst de flesta omdömen, men tyckte att de inte sa så jättemycket i de flesta fall. Om det är så få omdömen som det är på de flesta är det svårt att se något slags trend eller så åxå. Många ger rätt konstiga omdömen åxå. Betyget stämmer i många fall inte med vad som står i texten osv.

Skrivet av Jesper88:

Om du klarar dig utan wifi så kan jag rekommendera den jag kör med: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2438028

Klarar mig gör jag väl kanske, fast det hade varit trevligt med wifi då det är fullt i switchen i vardagsrummet. Jag ska kolla in den dock.