Vattenkylning Asus R9 Radeon 290x Matrix Platinum

Permalänk
Medlem

Vattenkylning Asus R9 Radeon 290x Matrix Platinum

Tjenare!
Vill byta ut stockkylnlingen och även byta ut stock intel-kylaren på mitt i5 4670k. Vattenkylning är det jag kollat mest på. EKWB verkade sälja ett block till just min modell (vilket är grymt eftersom gpu:n inte är ett referenskort), så tänkte, var för inte skaffa till sig Swiftech's H220-X och bygga på det med gpu blocket, enda problemet kostnaden på H220-X med tanke på att jag är på lite av en budget OCH frakten ligger på ca 500kr.. Så, undrade om ni visste några andra bra men billiga kylning lösningar, spelar ej roll om det är luft eller vattenkylt.

Tacksam för svar.
Leon

Permalänk
Medlem

Två roliga modeller för kylning är the red mod, AIO vattenkylare som fästs med buntband på GPU (kombineras med kylflänsar på VRAM modulerna och VRM) och fullstor CPU kylare på gpu (åter igen kylflänsar på kringliggande. Både och är billigare än full vattenkylning men lite mindre säkert. En stor luftkylare på kan dock bli legendariskt tyst ( #15880650 https://www.youtube.com/watch?v=RZoX7glIAS4 )

Jag rekommenderar generellt vattenkylning för estetiska, fasta applikationer och luftkylning när mobilitet, långvarighet är viktigare

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server