Permalänk

LG 65UF852V Bra eller anus?

Funderar på att köpa en ny tv. Såg denna tv på netonet för 16900 modell LG 65UF852V .. Är den något att lägga sina surt förvärvade slantar på ? Vad anser ni om denna modell? Hittar inte vad det är för HZ på denna modell, någon som har en som kan avslöja den detaljen?

Tackar på förhand

Permalänk
Medlem

Har också kollat på den tvn. Tror att den ligger på 100 hz.

Permalänk
Medlem

Enligt Prisjakt's spec så skall den ligga på 200 Hz.

Sitter själv i tankar att skaffa ny TV och lutar åt en LG-modell. Av samtliga LG-modeller jag kollat upp så har de alla fått mycket goda omdömen framför allt för bilden och verkar inte ha några direkta problem med input-lag och dylikt så ska även funka fint för spelande.

Smart-funktionen ska vara typ den bästa sett till gränssnitt men däremot är app-utbudet sämre. De vanligaste Play-kanalerna ska stödjas samt ska det också finnas stöd för Plex numer.

Om jag förstått logiken rätt så kan du googla på LG UF850V och få information om modellen. En modell som heter 55UF852 är t.e.x. 55-tums varianten av samma modell, och att siffran på slutet kan skilja sig (0, 2 etc) kan bero på regionala skillnader eller små variationer i modellen. Men överlag bör du kunna utläsa om LG 65UF852V är en "bra" TV utifrån att läsa om modellen i helhet.

Ta mig dock inte på orden, har inga källor att referera till då detta är en sammanfattning av en massa googlande och läsning på olika sidor/forum sedan Black Friday.

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk

Tackar för svar till er bägge. Tröttnade dock och köpte en på känn. Hittils så har jag bara positiva saker att säga om denna tv. Inga nackdelar hittils vad jag har uppleft. Har dock inte kopplat upp de gamal tv-spelskonsollerna så vi får se om allt fungerar som det ska.○ Men bra bild, schysst os som är smidigt jämnfört med min gamla LG tv, och ljudet är som dag och natt jämfört med min gamla tv. @Lythelius:

Permalänk
Medlem

Fundera oxå på denna tv, Undra hur spel från pc är på den. Fast man kör ju via kontroll då.
Har kollat på LG 65UF675V eftersom jag inte bry mig om 3d och smart tv.
Jag kolla en hel del bluray filmer från Kodi via pc eller Nvidia TV så ska prova hur den är med bilden för nån på prisjakt hade skrivit den var hackig typ.