1440p 144hz demoskärm från dreamhack 1000kr billigare på CDON, är det värt att slå till?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

1440p 144hz demoskärm från dreamhack 1000kr billigare på CDON, är det värt att slå till?

Jag undrar om denna skärmen från CDON kan vara värd att köpa, dom nämner inte så mycket detaljer kring den mer än att den säljs i befintligt skick, http://cdon.se/hemelektronik/asus-rog-swift-pg278q-demoskarma...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Makkanoo:

Jag undrar om denna skärmen från CDON kan vara värd att köpa, dom nämner inte så mycket detaljer kring den mer än att den säljs i befintligt skick, http://cdon.se/hemelektronik/asus-rog-swift-pg278q-demoskarma...

Kan vara värt, tänk på att det är PG278Q och inte PG279Q, så TN panel. Swift skärmarna är kända för att ha mycket problem även om jag hade turen att få en perfekt skärm. (PG279Q)

Pågående projekt | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 Limited Edition
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
LqdFntsy | Vattenkylning på budget med soft-tubing.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

@ggalaxyy: Okej, är det stor skillnad mellan den jag tänkte köpa och din? känns lite onödigt att lägga mycket pengar om man kan lägga till lite till och få en bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Makkanoo:

@ggalaxyy: Okej, är det stor skillnad mellan den jag tänkte köpa och din? känns lite onödigt att lägga mycket pengar om man kan lägga till lite till och få en bättre.

PG279Q har IPS panel, men kostar pissmycket. Är du inte kräsen med betraktningsvinklar så kan du lika gärna köpa en PG278Q. PG279Q har även 165hz panel (om du kör ett maxwell kort), men som kanske fungerar mest som gimmick.

Pågående projekt | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 Limited Edition
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
LqdFntsy | Vattenkylning på budget med soft-tubing.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

@ggalaxyy: Mailade dom och frågade om skicket, får vänta och se vad dom har och säga vinkeln är nog inte allt för viktig för mig så kanske slår till på denna om det inte är allt för stor skillnad mellan demoversionen och en ny!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2006

Vid reor kan du köpa ovan nämnda skärm för 5500-6000

/ Victor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

Om du inte måste ha g-sync så finns mg279q för ett bra pris på cdon
http://cdon.se/hemelektronik/asus-mg279q-ahva-27-p33239962?ut...-

Skickades från m.sweclockers.com

Intel i7 2600k@4.5Ghz - ASUS P8Z77-V - ASUS STRIX R9 390 - Vengeance 2*8GB - Samsung 830 128GB - OCZ Arc 100 240GB - Samsung F4EG 2TB - WD Green 3TB - FD Newton R2 650W - FD Define R4 - Be Quiet Dark Rock 2 - Asus USB-N53 - MG279Q - U2412m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

@the_speed: Får kolla lite närmare på g-sync så får jag bestämma mig, tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

@crazysanta: Är inte i drekt behov av ny skärm så kanske är värt att vänta lite isåfall