Permalänk

acer XG270HU 144hz får bara ut 60hz

Hejsan köpte en ny skärm som rubriken lyder men får inte 144hz utan endast 60hz

fick med en dual link DVI-D
och satt den i rätt port

Har ominstallerat drivrutiner med en clean uppgradering.

har starta om flera gånger får fan ingen lösning på det är det någon som har samma problem ??

intel i7 4771 haswell 3,5

Msi z87-GD65 mainboard

Nvidia Geforce GTX 780 msi lightning

Permalänk
99:e percentilen

DVI Dual Link räcker inte för att driva mer än så. Du måste använda en DisplayPort-kabel för att få ut 144 Hz (i 1440p, innan nån ska spela Allan).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

har läst de med men när jag kör 1080P så får jag inte ut mer än 60hz ändå :/@Alling:

Permalänk
Medlem

Det är inte så enkelt att upplösningen (och däred uppdateringsfrekvensen) inte är inlagd? Ofta följer det med i drivrutinerna men inte alltid tyvärr. Testa att lägga till en custom resolution med 144hz i nvidias kontrollpane, du borde i alla fall få ut 120 hz.

Permalänk

testade och göra det med men då blev skärmen svart och kom ett blinkande meddelande att de inte stöttas . jag känner mig nollställd . Kan de vara nått problem med kabeln ?@blessed:

Permalänk

Nu testade jag och köra en egen på 1920*1080 * 144 och de blev godkännt tror det funkar nu skall göra lite mer tester tack så mycket @Bertilsson89:

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Bertilsson89:

testade och göra det med men då blev skärmen svart och kom ett blinkande meddelande att de inte stöttas . jag känner mig nollställd . Kan de vara nått problem med kabeln ?@blessed:

Ja. Du har fel kabel. Köp en DP-kabel. Varför annars köpa en sådan skärm?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Bildexpert 📺

XG270HU, "male look" är annars ett undantag som fungerar i 2560x1440 och 144 Hz över DVI-DL. Men det är utanför spec och kräver custom resolution. Men som skrivet: Displayport är det som gäller och det finns sällan någon anledning till att välja annat.