Sony 55x8505c vs 55x8509c skillnader?

Permalänk
Medlem

Sony 55x8505c vs 55x8509c skillnader?

Tjabba hej!

Går rakt på sak, jag tittar på 2st Sony TV apparater 55 tum 8505c vs 8509c Där den sistnämnda står skriven med HDMI 2.0 och Local Dimmering.
Har googlat, tittat på Sonys hemsida, men får inget riktigt svar utan den enda faktiska skillnad jag hittar är HZen.
Vissa säger HDMI 2.0, andra 1.4, Sonys hemsida säger att det enda som skiljer är HZen..
Någon som vet som kan klara upp det för mig? Är det värt att slänga in 1000kr extra för lite mer HZ och local dimmering(om det nu är faktiska skillnader)

May the force be strong with ya'll

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Bildexpert 📺

Modellen heter egentligen X8500C och sista siffran är små skillnader. Rörande kosmetiska punkter som lister, fotens form eller liknande. Det kan också vara ren påhittad skillnad för att en butik vill ha en egen modell, eller att det är en importerad modell, avsedd för en annan region.

Tyvärr brukar inte sådan information framgå på hemsidan. Inte ens produktcheferna själva brukar ha kolla på exakt betydelse med alla skiftande siffror...

Ignorera Hertz-siffror. Det är antagligen bara någon som matat in fel siffra i någon databas. Inte för att Hertz-siffran har någon vikt i sig själv. Local dimming är det hos X8500C och jag har testad den, kalibrerat och konstaterat att det är en bra modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Modellen heter egentligen X8500C och sista siffran är små skillnader. Rörande kosmetiska punkter som lister, fotens form eller liknande. Det kan också vara ren påhittad skillnad för att en butik vill ha en egen modell, eller att det är en importerad modell, avsedd för en annan region.

Tyvärr brukar inte sådan information framgå på hemsidan. Inte ens produktcheferna själva brukar ha kolla på exakt betydelse med alla skiftande siffror...

Ignorera Hertz-siffror. Det är antagligen bara någon som matat in fel siffra i någon databas. Inte för att Hertz-siffran har någon vikt i sig själv. Local dimming är det hos X8500C och jag har testad den, kalibrerat och konstaterat att det är en bra modell.

Tackar något hemskt för den informationen
man blir ju lite orolig när man googlar, och läser det ena hit och andra dit! Men men den här informationen så slår jag nog till Blir nog en uppgradering från min gamla kdl-46ex501

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090