Nybörjare med hemsida i Joomla behöver hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Nybörjare med hemsida i Joomla behöver hjälp

Hej,
Jag försöker göra något bra av min hemsida genom att ändra om i texterna på förstasidan. När jag skriver om texterna landar de dock inte som jag vill... De lägger sig som en spalt under en bild och lämnar ett tomrum som jag inte lyckas fylla. Vad gör jag för fel??
/K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Workinprogress:

Hej,
Jag försöker göra något bra av min hemsida genom att ändra om i texterna på förstasidan. När jag skriver om texterna landar de dock inte som jag vill... De lägger sig som en spalt under en bild och lämnar ett tomrum som jag inte lyckas fylla. Vad gör jag för fel??
/K

Jag rekommenderar dig att använda Wordpress istället. Betydligt bättre och enklare.

#1: INTEL CORE i7 5960X @ 4400MHz - ASUS RAMPAGE V EXTREME - 32GB DDR4 @ 3200MHz - SAMSUNG 850 PRO 1TB - GAINWARD GTX 1080 PHOENIX GS 8GB @ 2100MHz/10800MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@Stoff3th3m4n:
Jag har redan hemsidan och har lagt en del pengar på att få den skapad eftersom jag inte kan någonting om detta själv. Rekommendationen var då Joomla och nu sitter jag i det... Är det någon som kan Joomla som vet vad jag gör för fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Workinprogress:

Hej,
/K

Skapar du nya inlägg, eller editerar du de gamla?
Kan du länka sidan/visa en bild?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@jocke92:
Jag jobbar i stunden med att editera. Fick nu min son som kan lite om HTML att delvis lösa problemet. Han var tvungen att gå in i koderna och ändra om för att få bort spalterna som blivit.
Bävar för att fortsätta... men i stunden är problemet löst.

Hoppas kunna få återkomma när problem uppstår igen - för det kommer det dessvärre att göra...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Jul 2007

@Workinprogress Nästa gång du får ett problem; Visa upp en bild eller två samt koderna så kan folk faktiskt hjälpa dig. Annars är det som att gå till bilmekanikern och säga "Bilen är trasig"

6700k @ 4.8GHz . 16GB @ 2666MHz . 1070 @ 2100/4500
360+240 rad custom loop
Flickr 500px

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@solomon:
Fattar - ny på detta, tack för påpekandet.