Postnord har gjort tjänsten rekommenderat brev värdelös för försändelser från Kina.

Permalänk
Medlem

Postnord har gjort tjänsten rekommenderat brev värdelös för försändelser från Kina.

Postnord har gjort tjänsten rekommenderat brev värdelös för försändelser från Kina.

Numera behöver inte postombuden kolla leg eller kräva underskrift för rekommenderade brev som skickas från Kina, så vem som helst kan hämta ut försändelserna och Postnord frånsäger sig allt ansvar när något blir stulet utan säger att det är avsändaren i Kina som måste reklamera försändelsen, lycka till med det.

Bara så att ni vet om ni trodde att rekommenderat brev var värt något hos Postnord.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Så fungerar det inte här, hämtade ett rekommenderat brev från Kina idag hos mitt postombud.

Kan du länka till information som bekräftar det du påstår?

Permalänk

Källa..?

Permalänk
Medlem

Som de ovan säger, källa?

EDIT: Detta skulle bara försvåra och förstöra för Postnord själva, så det låter inte troligt

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Hämtade ut ett rek. idag och allt fungerade som vanligt med legitimation och så..

(från asien..)

Permalänk
Medlem

@mfm: Det är ALLTID avsändare som måste reklamera oavsett. Vad exakt är det som har hänt egentligen?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Så fungerar det inte här, hämtade ett rekommenderat brev från Kina idag hos mitt postombud.

När kom avin då? För två veckor sedan fick jag också visa leg och skriva under, men inte nu.

Skrivet av Agile:

Kan du länka till information som bekräftar det du påstår?

Skrivet av Alligatorn:

Källa..?

Jag hämtade ut ett "rek" för en vecka sedan utan att skriva under och det fanns inte heller någon rad man skulle skriva under på längre, till skillnad mot för två veckor sedan när jag måste skriva under.

Idag hämtade någon annan ut mitt rek där jag varken fått avin eller påminnelsen (så antingen har brevbäraren stulit det eller så är han/hon riktigt dålig på att dela ut post).

Jag pratade med kundtjänsten hos Postnord för 30 minuter sedan, då sa hon jag pratade med att de just slutat med att kräva leg för rekommenderade försändelser från Kina eftersom det var så mycket problem med felstavade namn. Och att de inte hade något ansvar för att min försändelse hämtades ut av någon annan än mig, och att det hade lämnats ut utan att någon kollade leg.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

När kom avin då? För två veckor sedan fick jag också visa leg och skriva under, men inte nu.

Jag hämtade ut ett "rek" för en vecka sedan utan att skriva under och det fanns inte heller någon rad man skulle skriva under på längre, till skillnad mot för två veckor sedan när jag måste skriva under.

Idag hämtade någon annan ut mitt rek där jag varken fått avin eller påminnelsen (så antingen har brevbäraren stulit det eller så är han/hon riktigt dålig på att dela ut post).

Jag pratade med kundtjänsten hos Postnord för 30 minuter sedan, då sa hon jag pratade med att de just slutat med att kräva leg för rekommenderade försändelser från Kina eftersom det var så mycket problem med felstavade namn. Och att de inte hade något ansvar för att min försändelse hämtades ut av någon annan än mig, och att det hade lämnats ut utan att någon kollade leg.

Jag har inte behövt skriva på något på rekommenderat när jag hämtade ut ett paket från USA i måndag. Det gick som rekommenderat. Leg krävdes. Det var ett tag sedan jag behövde skriva under. Jag har dock dom senaste gångerna använt PostNords app, där man genererar en digital AVI. Men när jag hämtade mitt brev från Kina för ca 1 månad sedan så krävdes Leg men jag behövde inte skriva under något. Säker på att det gick just som ett rek? Det kan inte ha varit så att brevet bara var för stort för din brevlåda. Då krävs nämligen inte leg för att hämta ut

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

När kom avin då? För två veckor sedan fick jag också visa leg och skriva under, men inte nu.

Jag hämtade ut ett "rek" för en vecka sedan utan att skriva under och det fanns inte heller någon rad man skulle skriva under på längre, till skillnad mot för två veckor sedan när jag måste skriva under.

Idag hämtade någon annan ut mitt rek där jag varken fått avin eller påminnelsen (så antingen har brevbäraren stulit det eller så är han/hon riktigt dålig på att dela ut post).

Jag pratade med kundtjänsten hos Postnord för 30 minuter sedan, då sa hon jag pratade med att de just slutat med att kräva leg för rekommenderade försändelser från Kina eftersom det var så mycket problem med felstavade namn. Och att de inte hade något ansvar för att min försändelse hämtades ut av någon annan än mig, och att det hade lämnats ut utan att någon kollade leg.

Detta kan knappast stämma. Det är ju deras ansvar att brevet kommer till rätt mottagare, lämnar de fel så bör de ge ersättningen till avsändaren. Och utan leg-kontroll kan de aldrig bevisa att rätt mottagare fått brevet.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

@mfm: Låter som tjänstefel i mina öron. Nu inbillar jag mig säkert men tror inte det är upp till posten att bestämma sådant godtyckligt utan det är upp till PTS.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Avin kom i onsdags förra veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har inte behövt skriva på något på rekommenderat när jag hämtade ut ett paket från USA i måndag. Det gick som rekommenderat. Leg krävdes. Det var ett tag sedan jag behövde skriva under. Jag har dock dom senaste gångerna använt PostNords app, där man genererar en digital AVI. Men när jag hämtade mitt brev från Kina för ca 1 månad sedan så krävdes Leg men jag behövde inte skriva under något. Säker på att det gick just som ett rek? Det kan inte ha varit så att brevet bara var för stort för din brevlåda. Då krävs nämligen inte leg för att hämta ut

Det var skickat som rekommenderat (det står till och med "Tjänst: Rekommenderat brev" på status-sidan). För en månad sedan fick jag också visa leg och skriva på.

Skrivet av Fltoig:

Detta kan knappast stämma. Det är ju deras ansvar att brevet kommer till rätt mottagare, lämnar de fel så bör de ge ersättningen till avsändaren. Och utan leg-kontroll kan de aldrig bevisa att rätt mottagare fått brevet.

Nu är det så enligt Postnords kundtjänst och mitt "rek" lämnades ut till någon annan när jag inte ens var i samma stad.

För att förtydliga så sa man tydligt hos Postnords kundtjänst att numera har rek från Kina samma status som ett "ditt brev är för stort"-avi och kan lämnas ut till vem som helst utan någon koll alls.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av mfm:

När kom avin då? För två veckor sedan fick jag också visa leg och skriva under, men inte nu.

Jag hämtade ut ett "rek" för en vecka sedan utan att skriva under och det fanns inte heller någon rad man skulle skriva under på längre, till skillnad mot för två veckor sedan när jag måste skriva under.

Idag hämtade någon annan ut mitt rek där jag varken fått avin eller påminnelsen (så antingen har brevbäraren stulit det eller så är han/hon riktigt dålig på att dela ut post).

Jag pratade med kundtjänsten hos Postnord för 30 minuter sedan, då sa hon jag pratade med att de just slutat med att kräva leg för rekommenderade försändelser från Kina eftersom det var så mycket problem med felstavade namn. Och att de inte hade något ansvar för att min försändelse hämtades ut av någon annan än mig, och att det hade lämnats ut utan att någon kollade leg.

Intressant..
Har lite grejer på väg som jag borde få i Januari, får se hur det blir där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det var skickat som rekommenderat (det står till och med "Tjänst: Rekommenderat brev" på status-sidan). För en månad sedan fick jag också visa leg och skriva på.

Nu är det så enligt Postnords kundtjänst och mitt "rek" lämnades ut till någon annan när jag inte ens var i samma stad.

För att förtydliga så sa man tydligt hos Postnords kundtjänst att numera har rek från Kina samma status som ett "ditt brev är för stort"-avi och kan lämnas ut till vem som helst utan någon koll alls.

Ska bli intressant o se. Jag har två st skal från Kina på väg till mig och är beräknat till den 12:e samt den 13:e Januari. Då ska vi se om leg krävs på mitt ombud

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Fått en rek från Kina idag, finns inget på avin om att skriva på. Kom också ett från Tyskland och USA, båda har så man skriver.
Står dock att man ska ha med sig leg.
Kommer dock ta ut alla samtidigt så leg lär krävas.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Postnord har gjort tjänsten rekommenderat brev värdelös för försändelser från Kina.

Numera behöver inte postombuden kolla leg eller kräva underskrift för rekommenderade brev som skickas från Kina, så vem som helst kan hämta ut försändelserna och Postnord frånsäger sig allt ansvar när något blir stulet utan säger att det är avsändaren i Kina som måste reklamera försändelsen, lycka till med det.

Bara så att ni vet om ni trodde att rekommenderat brev var värt något hos Postnord.

Rekommenderat från Kina kallas i folkmun på brevterminalen i Malmö för Kinarek. Stora vagnar med just Kinarek som körs in och ut ur värdelokalen på brevterminalen i Malmö. Dom hanteras precis som alla andra REK. VÄRDE som är en annan och säkrare/dyrare tjänst körs också in i lokalen men har ett eget valv i samma lokal. Och när jag hämtar ut ett oavsett storlek så måste jag uppvisa legitimation. VÄRDE kan man dock inte hämta ut hos ombud utan det får man göra hos PostNord. Beroende på typ av tjänst så behöver man inte visa upp någon legitimation. Är Du säker på att det var ett REK brev? Slå in försändelsenumret på www.postnord.se och kolla vilken tjänst den dyker upp som.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Rekommenderat från Kina kallas i folkmun på brevterminalen i Malmö för Kinarek. Stora vagnar med just Kinarek som körs in och ut ur värdelokalen på brevterminalen i Malmö. Dom hanteras precis som alla andra REK. VÄRDE som är en annan och säkrare/dyrare tjänst körs också in i lokalen men har ett eget valv i samma lokal. Och när jag hämtar ut ett oavsett storlek så måste jag uppvisa legitimation. VÄRDE kan man dock inte hämta ut hos ombud utan det får man göra hos PostNord. Beroende på typ av tjänst så behöver man inte visa upp någon legitimation. Är Du säker på att det var ett REK brev? Slå in försändelsenumret på www.postnord.se och kolla vilken tjänst den dyker upp som.

Som jag skrev så står det "tjänst: rekommenderat brev" och Postnord sa att det var rekommenderat brev men att de inte längre brydde sig om leg eller underskrift.

Skrivet av BergEr:

Fått en rek från Kina idag, finns inget på avin om att skriva på. Kom också ett från Tyskland och USA, båda har så man skriver.
Står dock att man ska ha med sig leg.
Kommer dock ta ut alla samtidigt så leg lär krävas.

Jo, det var samma typ av avi som jag fick förut.

Enligt kvinnan på postnord så hade mitt rek lämnats ut utan att någon kollade på leg och att det inte behövdes, men kanske borde dubbelkolla det med postombudet. Dock har ju bevisligen någon hämtat ut mitt rek utan att ha mitt leg så...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

När jag hämtade ut före jul fick jag infon att de gjort om så att vem som helst kan hämta ut. Ingen underskrift krävs, men dock legitimation från den som hämtar.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Stämmer att man inte behöver skriva under mer, men däremot kräver mitt utlämningsställe leg.
Egentligen meningslöst att skriva under när de skannar leget.

Hämtade ut 18 paket från HK, MY och SG idag och fick visa leg i vanlig ordning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Stämmer att man inte behöver skriva under mer, men däremot kräver mitt utlämningsställe leg.
Egentligen meningslöst att skriva under när de skannar leget.

Hämtade ut 18 paket från HK, MY och SG idag och fick visa leg i vanlig ordning.

HK MY eller SG är inte CN.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Detta vore underbart. Det allra värsta med att handla på Ebay är att de flesta säljare skickar som rek. Då blir det svårt som fan att få ut brevet om man har fler i familjen som handlar och hämtar. Blir skitsur varje gång det kommer rek-brev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Idag hämtade någon annan ut mitt rek där jag varken fått avin eller påminnelsen (så antingen har brevbäraren stulit det eller så är han/hon riktigt dålig på att dela ut post).

Jag kanske förstår fel.
Men om du inte fått någon info om att det finns ett paket för dig att hämta.
Hur vet du då att någon annan har hämtat ut ditt paket?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600X GPU: Msi GTX 980 4GB
Mobo: Asus Strix B550-I RAM: 16GB Corsair Vengeance 3200MHz CL16
SSD: 1000GB WD Blue PSU: Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAero:

Jag kanske förstår fel.
Men om du inte fått någon info om att det finns ett paket för dig att hämta.
Hur vet du då att någon annan har hämtat ut ditt paket?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Halvt OT, men ändå inte?

Kan nån förklara hur det hela med brev/paket hänger ihop?

Vad jag menar är... Alla dessa sajter från Kina och liknande har ju helt löjligt låga fraktavgifter.
Hur går det ihop? Det är billigare för mig att handla en radistyrd bil på dx.com och få gratis frakt, än att skicka ett vykort 2 kvarter bort...

Mao, finns det nån sorts avtal mellan länder? Att all post som skickas in från ett annat land måste levereras?
För dom horribelt låga fraktavgifterna t ex CN har, är ju helt orimliga jämfört med vad postnord tar ut...

Så, kanske är så att postnord ledsnat på allt strul som alla dessa tusen, tiotusen, hundratusen(?)-tals brev/paket från Kina m fl börjat "orsaka"?

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Stämmer att man inte behöver skriva under mer, men däremot kräver mitt utlämningsställe leg.
Egentligen meningslöst att skriva under när de skannar leget.

Hämtade ut 18 paket från HK, MY och SG idag och fick visa leg i vanlig ordning.

Samma här, fanns ingen rad att skriva under men däremot skulle man ta med leg enligt avin.

Permalänk
Avstängd

Min flickvän jobbar på postnords kundtjänst, det enda jag vet dom ändrat gällande kina-rek är att namnet inte måste stämma överens, vad som står på paketet och på ID-kortet. Detta då nissarna i kina är så extremt dåliga på att skriva rätt och att egentligen får du inte hämta ut ett paket om det inte står exakt samma sak. Så deras stavfel fuckade upp ganska mycket

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Detta stämmer inte alls. Jag vet inte vartifrån du fått det ifrån men rek brev måste ALLTID kontrolleras i samband med legitimation. Det posten har ändrat dock är papperet som man hämtar rek breven. Den behöver inte signeras. Men det gäller inte alla rek brev. Vet inte hur exakt det där funkar med signering på papperet

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vad jag menar är... Alla dessa sajter från Kina och liknande har ju helt löjligt låga fraktavgifter.
Hur går det ihop?

Statliga posten i Kina (China Post Group) tar inte ut någon kostnad för dessa typer av brev av sina kunder helt enkelt, inte svårare än så.
Finns också några med mindre kostnad, men det handlar ändå inte om mer än 30-40 öre typ.

Permalänk
Medlem

Ditt utlämning ställe BÖR kunna kolla vem som har hämtat ut det, något LEG bör ha knappats in. Annars borde Postennord kunna kolla det åt dig!!, det har troligen inte lämnats ut utan att något har knappats in.

Stå på dig...Eftersom de har lämnat ut brevet/rek till fel person!, så trilskas så mycket det går tills du får hjälp!.

Har butiken övervaknings kamror så kanske du kan få se vem som hämtar ut det om någon kamran är riktad rätt...Vänta inte för länge eftersom filmerna sparas inte hur länge som helst.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Detta vore underbart. Det allra värsta med att handla på Ebay är att de flesta säljare skickar som rek. Då blir det svårt som fan att få ut brevet om man har fler i familjen som handlar och hämtar. Blir skitsur varje gång det kommer rek-brev.

Håller med dig.
Tröttsamt att hämta försändelser som har ett värde på någon dollar.

Prioriterar säljare som inte skickar REK.
Aliexpress är hopplöst. Ebay är faktiskt bättre på den fronten.