Hur hittar ni på användarnamn?

Permalänk
Medlem

Hur hittar ni på användarnamn?

Jag har alltid svårt att hitta på namn till saker, framförallt användarnamn. I synnerhet nyligen då jag märker att det namn jag skapade för flera år sedan som inte var upptaget någonstans då blir svårare att få tjing på nuförtiden.
Oavsett så är jag på jakt efter ett nytt användarnamn då "GibForce" bara var tänkt som någon slags "gamertag" och jag skulle hellre gå under något mer allmänt på diverse medier.
Så nu söker jag mig till er efter tips på hur man skapar ett originellt men samtidigt inte för komplext så att namnet blir någorlunda minnesvärt.

GibForce är något av en ordlek av Geforce där 'Ge' helt enkelt byttes ut mot 'Gib', där termen att "gibba" vilket bland mina vänner alltid varit typ casual gaming.

Hur gör ni? Finns en formel till det perfekta namnet måntro?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

I spel tar jag vanligtvis mindre genomtänkta användarnamn jag kom på under min smått pinsamma tid som tonåring. McNipples, Cuntnugget eller Smackmylilleskutt(?).

På forum och andra ställen använder jag mina favoritkaraktärers namn från de böcker jag har läst.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

En del för att hitta ett bra unikt användarnamn tror jag är att inte skapa ett namn som är ihopsatt av flera andra ord.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

jag använde tidigare namegenerator beroende på vilken ras jag körde i olika RPG spel, annars funkar det med att lägga till "mighty" före ditt riktiga namn.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Entusiast

73r|\/|1|\|8oR kanske kan vara nåt? Terminator alltså, fast skrivet på ett coolare sätt

Nä skämt åsido. Att komma på ett passande smeknamn eller komma med tips på hur man ska gå tillväga är otroligt svårt och förmodligen blir du ändå inte nöjd då det inte känns särskilt personligt. Du får helt enkelt sätta dig ner och fundera...

Skippa siffror och blandade versaler/gemener är en grundregel iaf

Permalänk
Medlem

jag skulle skapa en karaktär som var bågskytt och googlade fram det på latin. sedan om det stämmer vet jag inte men därför kör jag med Bogmadur

Visa signatur

Dator: HAF 922
Moderkort:
ASUS M4A79XTD EVO CPU: AMD Phenom II X4 BE 3,4 Ghz CPU fläkt: CM 212 EVO GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB "dual fan" Ram minne: Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB Nätagg: 550W HDD: 4TB SSD: 128GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bogmadur:

jag skulle skapa en karaktär som var bågskytt och googlade fram det på latin. sedan om det stämmer vet jag inte men därför kör jag med Bogmadur

Kan ju säga direkt att det stämmer inte ett dugg

"iuvenis sagittarius" är bågskytt på latin.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Ofta bara något som spontant kommer. Eller om jag får "inspiration" av något, t.ex när jag var i mataffären för många år sedan och såg ett tuggummipaket där det stod "sockerfritt" på så började jag använda ordet som användarnamn fast på engelska, så Sugar Free. Detta namnet tror jag bara att jag av någon anledning tänkte på nuggets och därav friterad.

Permalänk
Medlem

Mitt namn som jag har på de flesta ställen än idag(Det jag har här, Ghollghost) kom fram genom en felskrivning när jag skulle göra min första karaktär i Wow för en massa år sedan. Jag hade dålig fantasi och så var det min kompis som redan spelade som dog av en grupp med Gnolls(ett monster/mob i spelet).

Då tänkte jag på GnollGhost kan jag heta! Men så blev det ett H istället för N och jag kom på det efter för lång tid och så orkade jag inte göra om min karaktär. Sen har det bara följt med i alla dessa år ^^ Det eller mitt alternativ som brukar vara Gholle(som givetvis är baserat på Ghollghost).

Spelkaraktärer däremot använder jag vanligen namn på personer i böcker eller Random Name generator. Fast nu har jag ett bunt med namn som vanligtvis inte är använda så längesen jag hittade ett nytt på den sidan.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Mitt är en kombination av mitt namn (Magnus) och katt, kreativt va?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Jag gillar Peter Pan karaktären och kallas Ante så det blev som det blev.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem

Har egentligen bara använt två nicks under min spelkarriär.

Från ~-00 var det "zed" som jag inte har den blekaste hur det uppkom.

Nu sista åren har det blivit "rango" (sedan ~release av filmen med samma namn) då jag är ett stort fan av filmen.

Permalänk
Medlem

Har samma nick som jag haft sedan jag började spela Quake 1996...

Dock fick jag lite panik när jag skaffade PS4 och skulle skaffa ett PSN konto och såg att oobum var upptaget! Gah. Började kallsvettas och fick ångest å det grövsta!

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GibForce:

Jag har alltid svårt att hitta på namn till saker, framförallt användarnamn. I synnerhet nyligen då jag märker att det namn jag skapade för flera år sedan som inte var upptaget någonstans då blir svårare att få tjing på nuförtiden.
Oavsett så är jag på jakt efter ett nytt användarnamn då "GibForce" bara var tänkt som någon slags "gamertag" och jag skulle hellre gå under något mer allmänt på diverse medier.
Så nu söker jag mig till er efter tips på hur man skapar ett originellt men samtidigt inte för komplext så att namnet blir någorlunda minnesvärt.

GibForce är något av en ordlek av Geforce där 'Ge' helt enkelt byttes ut mot 'Gib', där termen att "gibba" vilket bland mina vänner alltid varit typ casual gaming.

Hur gör ni? Finns en formel till det perfekta namnet måntro?

Gibba kommer från Quake för övrigt, när man sköt ihjäl någon så kroppsdelar flög, man gibbar någon. Sök lite på giblets...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Från ~-00 var det "zed" som jag inte har den blekaste hur det uppkom.

Jag gissar på Pulp Fiction!

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

På Habbo back in the day körde ju folk med diverse coola suffix och prefix. Typ såhär:

RamaQ
!-Rama-!
.:Rama:.

Kanske så? Det ser för jävligt ut, ja, men då är det nog ingen som använt det innan dig i alla fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Många har säkerligen en story bakom sina namn, mitt uppkom 1999 och har en lång förklaring till varför det just är "som" (en förkortning) följt av året. Har man ett nic med en mening så håller man kvar det i alla år Ett byte hade vart otänkbart för mig.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Inaktiv

Inom gaming och diverse casual forum kör jag på mitt andra efternamn; Haikarainen. Det har dock visat sig problematiskt på programmeringsforum/IRC-kanaler osv. då folk genast blir ganska otrevliga och behandlar en som om man vore en inavlad polack utan koll. Ett byte till "localuser" på dessa ställen har väldigt smidigt löst problemet.

Permalänk
Medlem

Ta två saker och slå ihop det till ett, gjorde så till min första karaktär i wow, tog spelet driver och oni som jag spelade mycket då och fick namnet Droni.

Permalänk

Det var namnet på en hund i en MAD-tidning som jag läste för rätt många år sen

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag tog mitt efternamn.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Gibba kommer från Quake för övrigt, när man sköt ihjäl någon så kroppsdelar flög, man gibbar någon. Sök lite på giblets...

Där gick mitt namn helt plötsligt från chill till brutalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av GibForce:

Där gick mitt namn helt plötsligt från chill till brutalt

Här kan ni läsa om vad "gibba" är för något http://quake.wikia.com/wiki/Gibbing

Det är oavsett tycke, intressant hur ett ord som gibba, kom att bli en term för att "spela" bland många gamers - hur okunskap kan forma ett ord från att vara ett sätt att skjuta en annan spelare så kroppsdelar flyger, till att "spela".
Ursprunget till missuppfattningen kan ju vara att någons småsyskon lyssnat på ett samtal från någon äldre - "ska vi gibba lite idag eller?" - och tolkat det som "ska vi spela lite idag eller?" För att därefter frågat sina kompisar om de ska "gibba" lite.

Språk förändras, så är det ju

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Tog det jag växte upp, och ändrade därefrer till huvudkaraktärens riktiga namn. För mig är den här serien i princip hela min barndom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kör på två nick då jag märkt att flera andra börjat använda mitt första.

Relaxx - För att någon sa till mig att jag var så chill och bara relaxxade. Började kalla mig Relaxxarn och det vart då mitt nick fast lite nedkortat
Nenosai - En kombination av mitt för och efternamn ****ias ***onen, sista bokstäverna fast baklänges.

Visa signatur

asd

Permalänk
Medlem

Mitt är från en "skurk" i en Disneyfilm. På svenska heter han Klumpkäft, med Lumpjaw låter bättre. Klumpkäft kan däremot vara ett bra alternativ ibland. Googlade runt på "Disney villians" när jag skapade det. De har ofta bra namn, tyckte jag i alla fall när jag skapade detta runt 2007 någon gång kanske.

På sidor innan jag började med Lumpjaw används ofta punktmarkering som användarnamn, från sportens värld.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Min polare Erik hittade på EjjE. "Stort E. Litet j. Litet j. Stort E". Detta var viktigt. Efter lite om och men för att komma på mitt eget blev jag tillslut tvungen att härma honom. RooB. "Stort R. Litet o. Litet o. Stort B.

Med tiden blev det roob, och ibland när något patrask har stulit det får det bli rewb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GibForce:

Jag har alltid svårt att hitta på namn till saker, framförallt användarnamn. I synnerhet nyligen då jag märker att det namn jag skapade för flera år sedan som inte var upptaget någonstans då blir svårare att få tjing på nuförtiden.
Oavsett så är jag på jakt efter ett nytt användarnamn då "GibForce" bara var tänkt som någon slags "gamertag" och jag skulle hellre gå under något mer allmänt på diverse medier.
Så nu söker jag mig till er efter tips på hur man skapar ett originellt men samtidigt inte för komplext så att namnet blir någorlunda minnesvärt.

GibForce är något av en ordlek av Geforce där 'Ge' helt enkelt byttes ut mot 'Gib', där termen att "gibba" vilket bland mina vänner alltid varit typ casual gaming.

Hur gör ni? Finns en formel till det perfekta namnet måntro?

Tar det som brukar beskriva mig själv rätt bra. har alltid gillat pengar och är allmänt girig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"