Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2009

Styra pumpen i BIOS

Tjenare!

Köpte ett nytt grafikkort och sket i att köpa till ett block till den. Har nu gjort om min loop så kylningen bara går genom processorn. Jag bytte även alla slangar, tvättade vattenblocket till CPUn, bytte kylpasta och fyllde på vatten.

Systemet funkar och det kyler bra, men mitt problem är att jag innan detta byte kunde ändra min pump genom CPU Fan i BIOS till Silent Mode så att den ej låter lika mycket. Men när jag försöker ändra till Silent Mode nu så dör hela pumpen vid uppstart och jag får meddelandet CPU Fan Error, har även testat Turbo Mode i BIOS men får även detta meddelande. Det resulterar i att jag måste återställa BIOS inställningarna för att få pumpen till att starta på Standard Mode.

Varför kan jag ej ändra pumpens hastighet i BIOS nu när det fungerade innan?

I'm not a psycho.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2015

kan du inte köpa en adapter för att ställa in det

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av JacobsDator:

kan du inte köpa en adapter för att ställa in det

Jag skulle kunna köpa en adapter. Men varför lägga på cash på något som funkat innan? Förstår inte riktigt varför det inte funkar nu när det gjort det innan?

I'm not a psycho.