Hur man gör ren en skärm på riktigt ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jun 2006

Hur man gör ren en skärm på riktigt ?

Hej först och främs och om det finns redan en bra uppdaterad tråd för detta så ni gärna riktigt mig dit

Men som sagt Hur bär man sig ått för att få en ren och fin skärm i gen efter använd den ett tag. Jag har använt skärm medel och så självklart men det blir ju fortfarande sådande tork ränder typp. Hur får man den så nära till Fabriksren som möjligt

Ge mig alla tips och trik ni har

En skräm är TN och den andra IPS.

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)
CPU:Intel Core i7 5930K SSD:Samsung 950-series PRO 512GB .HD 3TB WD Black 7200rpm 64MB MOBO: Asus Rampage V Extreme GPU: 2xASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB ROG MATRIX Minnen: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666MHz CL15 Dominator Låda: Corsair Obsidian 800D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005

En trasa med diskmedel.

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jun 2006

@kaya: Käns lite riski :S kanske bara jag som är noob

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)
CPU:Intel Core i7 5930K SSD:Samsung 950-series PRO 512GB .HD 3TB WD Black 7200rpm 64MB MOBO: Asus Rampage V Extreme GPU: 2xASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB ROG MATRIX Minnen: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666MHz CL15 Dominator Låda: Corsair Obsidian 800D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

http://www.inet.se/produkt/8906714/inet-skarmrengoring-spray-...

Ska själv testa denna ikväll och se vad den duger till.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

En helt vanlig -NY- fuktig mikrofiber disktrasa typ wettex.
Kostar knappt nånting och lämnar garanterat inte ränder eller riskerar att skada nånting medans man håller på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Sep 2004

precis som svensktiger så kör jag med en splirrans ny, lätt fuktad disktrasa. påminner om igelkottarnas kärleksliv... försiktigt, försiktigt...

lycka till
/m

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Svensktiger:

En helt vanlig -NY- fuktig mikrofiber disktrasa typ wettex.
Kostar knappt nånting och lämnar garanterat inte ränder eller riskerar att skada nånting medans man håller på.

Instämmer (fast Wettex är väl inte mikrofiber?). Har en vattenflaska med spraymunstycke som jag fuktar skärmen med och sedan torkas den med mikroduken. Det har räckt för mig i alla fall.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Stäng av skärmen innan du går på den med blöta trasor eller dylikt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008

@Tompanhuhu: En varm skärm torkar fortare

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Dr.Mabuse:

Instämmer (fast Wettex är väl inte mikrofiber?). Har en vattenflaska med spraymunstycke som jag fuktar skärmen med och sedan torkas den med mikroduken. Det har räckt för mig i alla fall.

Kanske inte, men jag vet att en ny trasa inte dammar
Plus att man kan knöla ur så pass mycket vatten ur dom att dom knappt är fuktiga.