Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2012

Nya RAM Minnen, behöver hjälp!

Tjenare Sweclockers!

Eftersom att en utav RAM stickorna som sitter i burken har lagt av så har jag nu kommit fram till att jag skall införskaffa mig nya RAM minnen. Sneglade lite åt "Corsair Vengeance Pro Series 16GB 2400MHz" först men insåg sen att dom ligger på 11 cl. Detta är väl i regel ganska långsamt och man vill väl helst undvika de högre siffrorna om jag har rätt? Dock så har den ju 2400MHz så det kanske kompenserar ut det? Jag är inte så kunnig när det gäller RAM så därför frågar jag här. Vilka RAM minnen är de snabbaste för en rimlig peng? Hade kunnat tänka mig spendera 1000kr max!

Tack på förhand,
akke92

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Vilka RAM-minnen du köper spelar ungefär noll roll, skillnaden mellan alla olika kombinationer som finns i marknaden går knappt att mäta om det är spel du har datorn till.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 780 | 2x8GB Corsair Vengeance Pro
Samsung 850 EVO 250GB | Western Digital Caviar Black 1TB | Cooler Master V750S
Cooler Master CM 690 III | Saitek Eclipse III | Samsung S24D590L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Andreaz1:

Vilka RAM-minnen du köper spelar ungefär noll roll, skillnaden mellan alla olika kombinationer som finns i marknaden går knappt att mäta om det är spel du har datorn till.

Jag hade tänkt att använda det för gaming självklart, men så du menar allts¨å att vilka 16gb's ram minnen som helst presterar ungefär lika bra som andra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Exakt. Du kan se själv här:
https://www.youtube.com/watch?v=dWgzA2C61z4

Jag köper aldrig dyrt RAM, det är aldrig det som kommer begränsa din systemprestanda ändå.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 780 | 2x8GB Corsair Vengeance Pro
Samsung 850 EVO 250GB | Western Digital Caviar Black 1TB | Cooler Master V750S
Cooler Master CM 690 III | Saitek Eclipse III | Samsung S24D590L